Sunday, May 11, 2014

ဝန္ေဆာင္မႈမွအပ စိတ္ဒုကၡ မ်ိဳးစံု ရလို ပါသလား လာေဟ့ … ကားစီးၾက

   ပန္းဆိုးတန္း မွတ္တုိင္တြင္ ရပ္ထားသည့္ ကားကို လွမ္းျမင္လိုက္ရတာမို႔ ေျခလွမ္း ခပ္သြက္သြက္ျဖင့္ ကားအနီး အေရာက္သြား လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ကားနံေဘး အေရာက္ ကားေပၚတြင္ ပိုက္ဆံ ေကာက္ေနသည့္ စပယ္ယာကို ျမင္လိုက္ရသည့္အခါ ကားစီးမည့္ သူမေျခလွမ္းမ်ား တံု႔ဆိုင္းသြားရသည္ဟု မဇင္ေမက ဆိုသည္။”အိမ္ျပန္ေနာက္ က်ခ်င္ ေနာက္က်ပါေစ။ ဒီစပယ္ယာ လိုက္တဲ့ ကားေတာ့ မစီးေတာ့ဘူး”ဟု မဇင္ေမက ေျပာသည္။


မဇင္ေမသည္ ေျမာက္ဒဂံုဂိတ္ေဟာင္း မွတ္တိုင္မွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ ဆူးေလသို႔ ေန႔ စဥ္ဘတ္စ္ကားစီး၍ ႐ံုးတက္ရသည့္ ကုမၸ ဏီဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူမ အလုပ္ လုပ္ရ သည့္ကုမၸဏီသည္ ဖယ္ရီမရွိသည့္ အတြက္ လုပ္ငန္းခြင္ႏွင့္အိမ္ ေန႔စဥ္အ သြားအျပန္အတြက္ ဘတ္စ္ကားသည္သာ အားထားရာ ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္ သူမ စီးရသည့္ ယာဥ္လိုင္းမွ ထိုစပယ္ယာလိုက္သည့္ ကားႏွင့္ ႀကံဳရတိုင္း ယဥ္ေက်းမႈမရွိသည့္ ဆက္ဆံ ေရးမ်ားေၾကာင့္ သူမ စိတ္ညစ္ေဒါသျဖစ္ ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ၎လိုက္သည့္ ကားဆိုလွ်င္ေဝးေဝးမွ ေရွာင္သည္ဟု ဆိုသည္။

”ခရီးသည္ေတြအားလံုးကို သူ႔အိမ္က ကားကို အလကားကပ္စီးေနသလုိ ေလသံမာမာ၊ အေျပာၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ အၿမဲဆက္ဆံတတ္တယ္ေလ”ဟု ဝန္ေဆာင္မႈ ည့ံဖ်င္းသည့္ ထိုစပယ္ယာအေပၚ မဇင္ေမက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ မထသ (ဗဟို)၏ စာရင္းမ်ားအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ဘတ္စ္ ကားလိုင္းေပါင္း ၁၉ လိုင္းရွိကာ ဘတ္စ္ ကားအစီးေရ ၆၆ဝဝ နီးပါးရွိသည္ဟု သိ ရသည္။ ရန္ကုန္၌ ေန႔စဥ္ဘတ္စ္ကားစီး သည့္ဦးေရမွာလည္း ခန္႔မွန္းေျခအားျဖင့္ ၂ ဒသမ ၅ သန္းရွိသည္ဟု ၎ဌာနမွ သိရသည္။

အဆုိပါ ရန္ကုန္၏ ဘတ္စ္ကားစီးေနသည့္ ခရီးသည္ ၂ သန္းေက်ာ္ ၃ သန္းနီးပါးရွိေနသည့္အထဲ ခရီးသည္အ ခ်ိဳ႕မွာ စပယ္ယာ(ယာဥ္ေနာက္လိုက္)မ်ား ေၾကာင့္ စိတ္ေသာကမ်ား ႀကံဳေတြ႕ေနၾက ရသည္ဟု ရင္ဖြင့္ေျပာဆိုၾကသည္။လူကိုလူလို မျမင္ဘဲေငြကိုသာ ၾကည့္ေနၾကသည့္ စပယ္ယာအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ခရီးသည္မ်ားမွာ ငါးပိ ငါး ခ်ဥ္သိပ္သကဲ့သို႔ ဘတ္စ္ကားအတြင္း ထိုးသိပ္ထည့္သည့္ ဒဏ္မ်ားကို ခံစားေနၾကရသည္ဟု ေျပာဆိုသံမ်ား မၾကာခဏ ၾကားၾကရသည္။ ကမၻာေအးဘုရားလမ္း ၁ဝ၆ မွတ္ တုိင္အနီးတြင္ ေနထုိင္သည့္ ခရီးသည္ တစ္ဦးကေတာ့ ယင္းကဲ့သို႔ ငါးပိငါးခ်ဥ္ သိပ္ဇြတ္တင္ကာ ကားေပၚေရာက္ပါက ခရီးသည္မ်ားအေပၚ တန္ဖိုးထားမႈ မရွိခဲ့ သည့္ စပယ္ယာတစ္ဦးအေၾကာင္း ဤကဲ့သို႔ ရင္ဖြင့္ပါသည္။

သူမသည္ ထိုေန႔က ကမၻာေအး ဘုရားလမ္းအတိုင္းသြားသည့္ ၁ဝ၃ (မီနီ ဘတ္စ္)ကားကို စက္မႈ(၁)မွတ္တုိင္မွ စီးခဲ့ သည္။ ကားေပၚ တက္လိုက္သည္ႏွင့္ စပယ္ယာ က အေနာက္သို႔ အတင္းတိုးခိုင္း ၿပီး ေနာက္ထပ္ခရီးသည္မ်ား ထပ္မံတင္သည္။ သူမ ဆင္းရမည့္ ၁ဝ၆ မွတ္တိုင္ႏွင့္ အနီးဆံုးမွတ္တိုင္ေရာက္၍ ဆင္းရန္ ႀကိဳ ျပင္ၿပီး ကား အတက္အဆင္းနားတိုးလာသည္ကို စပယ္ယာကေနာက္ထပ္တင္မည့္ ခရီးသည္မ်ားကိုသာအာ႐ံုထားၿပီး အတက္အဆင္းလမ္းေၾကာင္းပိတ္သည္ဟုဆိုကာ ဆြဲတြန္း ဖယ္ သည္ဟု ဆိုသည္။

”ကြၽန္မကို အဲဒီလို ဆြဲတြန္းဖယ္လိုက္ေတာ့ ေဒါသျဖစ္သြားတယ္။ ကားေပၚက ဆင္းတာနဲ႔ အဲဒီကားကို ဖုန္းနဲ႔ ဓာတ္ပံု႐ိုက္လိုက္တယ္။ တုိင္မလို႔ပါ”ဟု ဆိုသည္။သို႔ေသာ္ လက္ေတြ႕တြင္ သူမေၾကာင့္ သူတစ္ပါး ထမင္းအုိးကြဲမည္ဆိုးေသာေၾကာင့္ တိုင္တန္းျခင္းမျပဳခဲ့ပါဟု ၎က ေျပာသည္။ ယာဥ္လုပ္သားမ်ားမွာ တစ္စီးႏွင့္ တစ္စီး အၿပိဳင္ အ ဆိုင္ လုယက္ေမာင္းႏွင္ျခင္းေၾကာင့္ ၎တို႔အခ်င္းခ်င္း ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားၿပီး ႐ိုက္ႏွက္မႈမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ၎ တို႔ကို ယာဥ္လုပ္သားဘဝမွ ရာသက္ပန္ ထုတ္ပယ္ေၾကာင္း မထသ(ဗဟို)၊ စည္း ကမ္းထိန္းသိမ္းေရးဌာနမွ သိရသည္။

၎ယာဥ္လုပ္သားမ်ားမွာ ယာဥ္လုပ္သားအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ပြားတတ္သည့္ ျပႆနာမ်ားလည္းရွိၿပီး ခရီးသည္မ်ားကို ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ က်ဴးလြန္ကာဆဲဆို မႈမ်ား ရွိေၾကာင္း၊ ယင္းျဖစ္စဥ္မ်ားအျပင္ ယာဥ္စီးခပိုမိုေတာင္းခံျခင္း၊ မွတ္တုိင္ေက်ာ္ရပ္ကာ ခရီးသည္ခ်ေပးျခင္း၊ ဆြဲတင္၊ ဆြဲခ်ျပဳလုပ္ျခင္း၊ သတ္မွတ္လမ္းေၾကာင္း အ တုိင္း ေမာ င္းႏွင္မႈမရွိဘဲ ခရီးစဥ္ ဆစ္ ပိုင္းေျပးဆြဲေနမႈမ်ားကို ယေန႔အထိ ႀကံဳ ေတြ႕ခံစားေနရေသးေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ေျပာသည္။ခရီးသည္ႏွင့္ စပယ္ယာအၾကားရွိ ျ ပႆနာ မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ၂၁ဝ ယာဥ္ လိုင္းမွစပယ္ယာတစ္ဦးကေတာ့ ၎အေနျဖင့္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ေျပလည္ေအာင္ ဆက္ဆံေလ့ရွိေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံတြင္ေတာ့ သည္းခံစိတ္မ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားတတ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ”တစ္ခါတစ္ေလ စိတ္မၾကည္လင္တဲ့ အခါမ်ိဳးဆို ခရီးသည္နဲ႔ အဆင္မေျပတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္”ဟု ဆိုသည္။

ကားအစီးေရ ၄ဝဝေက်ာ္ျဖင့္ ပါရမီ အဓိပတိယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၁၅ လိုင္း ေျပးဆြဲေပးေနသည့္ ဗႏၶဳလသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးမွ မန္ေနးဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးမ်ိဳးျမင့္ကလည္း ၎တို႔ ယာဥ္လိုင္းတြင္ ခရီးသည္ႏွင့္ စပယ္ယာအၾကားျပႆနာမ်ားေၾကာင့္ ထုတ္ပယ္ခဲ့ရသည့္ စပယ္ယာမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ မထသ(ဗဟို)မွ ထုတ္ျပန္ထားေသာ ယာဥ္ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားတြင္ ခရီးသည္အား ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ေစာ္ကား မႈျပဳျခင္း၊ စပယ္ယာႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အရက္ေ သာက္ျခင္း၊ မူးယစ္ေဆးဝါးသံုးစြဲျခင္းျပဳမူပါက ထုတ္ပယ္ျခင္း၊ မေခ်မငံ ဆက္ဆံျခင္းျပဳမူပါက တစ္လပိတ္၊ ဆဲဆိုေစာ္ကားပါက ထုတ္ပယ္ျခင္း၊ ခရီးသည္ မ်ား အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္ျခင္း၊ စိတ္ၿငိဳျငင္ ျခင္းျပဳမူပါက တစ္လပိတ္ျခင္း၊ ယာဥ္စီးခ ပိုမို ေတာင္းခံျခင္း ျပဳမူပါကဒဏ္ ေငြသံုးေသာင္းႏွင့္ တစ္လပိတ္ျခင္း၊ ခရီးသည္အား ဆြဲတင္ ဆြဲ ခ်မႈျပဳမူပါက ဒဏ္ေငြတစ္ေသာင္းေပးေဆာင္ရျခင္းစသည္ျဖင့္ ျပစ္မႈအမ်ိဳးအစားအလိုက္သတ္မွတ္ျပစ္ ဒဏ္မ်ားခ်မွတ္ကာ အေရးယူမႈျပဳေနသည္ဟု မထသ (ဗဟို)မွ သိရ သည္။

၎ႏွင့္ပတ္သက္၍ မထသ(ဗဟို) ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ”ယာဥ္လုပ္သားေတြအေနနဲ႔ ေမာက္မာစြာ ေျပာဆိုတာလည္း မရွိသင့္ဘူး။ အဲဒီလို လူေတြက ဘယ္သူေတြ လဲၾကည့္ရင္၊ တရားဝင္ယာဥ္ လုပ္သားမဟုတ္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကသိမ္းက်ံဳးၿပီး ေျပာေနရတာရွိတယ္” ဟု ဆုိသည္။ ခရီးသြားျပည္ သူမ်ားကို ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနေသာ ယာဥ္လုပ္သားမ်ားအေနျဖင့္ ၎တုိ႔၏ ကုိယ္က်င့္စ႐ိုက္၊ စိတ္ေနစိတ္ထားမ်ားကို အဓိက ေျပာင္းလဲသင့္ေၾကာင္း၊ သတ္ မွတ္ထား သည့္ ယာဥ္စီးခမ်ားအတိုင္း ေပးေဆာင္ေသာ ခရီးသည္မ်ားအေပၚ ၎တန္ဖိုးႏွင့္ ညီၫြတ္မွ်တမႈရွိသည့္ ဝန္ေဆာင္မႈ ကိုယာဥ္လုပ္ သား မ်ား မွ ေပးေဆာင္ႏိုင္ရမည္ဟု ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က သံုးသပ္သည္။

ထိုသို႔ ခရီးသည္ႏွင့္ စပယ္ယာအၾကား ျဖစ္ပြားေနသည့္ ျပႆနာမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္တြင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာရွိ ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္မ်ားကို ေလ့လာခဲ့သည့္ ပညာရွင္ တစ္ဦးက ယာဥ္တစ္စီးႏွင့္ တစ္စီး ေက်ာ္တက္ျခင္း၊ လုယက္ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ မွတ္တိုင္တစ္ခုတြင္ နံပါတ္တူကားအစီးေရမ်ား ျမင္ေတြ႕ေနရျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ ယာဥ္မ်ားသည္ ခရီး သည္ အသက္႐ွဴက်ပ္ေလာက္သည္အထိ လူတင္ေနျခင္းစသည္ျဖင့္ က်င့္သံုးေနၾကသည့္ System Network  တစ္ခုလံုးကို ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဆို သည္။

”ဒီမွာက ၿမိဳ႕တြင္းဘတ္စ္ကားအ စီးေရေျခာက္ေထာင့္ငါးရာေလာက္ရွိရင္ သံုးပံုပံုလို႔ ႏွစ္ပံုေလာက္က အားနည္းေနတာေတြ႕ရတယ္။ အဲဒါေတြကို ေျပာင္းလဲ ရမယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။ ထို႔ျပင္ ယခုႏွစ္ ဧၿပီလအတြင္းက ေကာက္ယူခဲ့သည့္ သန္းေခါင္စာရင္းမ်ားအရ ႏုိင္ငံ၏ လူဦးေရသည္ ပိုမိုတုိးလာသည္ကိုေတြ႕ရသည့္အတြက္ ၎ လူဦး ေရမ်ားအတြက္ လိုအပ္ေသာ ပုိ႔ေဆာင္ ေရးစနစ္ကို ပုဂၢလိကတစ္ခုတည္းႏွင့္ အားထားလုပ္ေဆာင္ပါက ရေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းျပႆနာအား အစိုးရ ပိုင္းက တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ပန္ စသည့္ႏိုင္ငံမ်ားမွ ေခ်းေငြမ်ား ရယူကာ အကူအညီေပးသင့္သည္ဟု သံုးသပ္သည္။

၎ကပင္ ဆက္လက္၍ဘန္ေကာက္တြင္ MRT, BRT စသည္တို႔ကို အစိုးရပိုင္းမွရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သကဲ့သို႔ မိမိတို႔ႏုိင္ငံတြင္လည္း အစိုးရပိုင္းမွ တုိက္႐ိုက္ေဆာင္ရြက္မည့္ ေကာ္မရွင္(သို႔မဟုတ္) အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖင့္ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ၄၈ ယာဥ္လုိင္းပိုင္ရွင္ ဦးထြန္းထြန္း ကလည္း ထို သို႔ေသာ ျပႆနာမ်ား မျဖစ္ ေပၚေစရန္အတြက္ ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္တစ္ ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းအေနျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ ေနၾကျခင္းထက္ ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္မ်ား အားလံုး စုေပါင္း ကာ စည္းကမ္းတက် လုပ္ေဆာင္ပါက ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ စပယ္ ယာ(ယာဥ္ေနာက္လိုက္)မ်ားႏွင့္ ခရီးသည္အၾကား ျပႆနာမ်ားကင္းရွင္းသြားႏုိင္မည္ဟု ဆိုပါ သည္။

”ေငြတစ္ခုတည္းမၾကည္ဘဲနဲ႔ စည္းကမ္းပိုင္းဆိုင္ရာ ဝန္ေဆာင္မႈပိုင္းဆိုင္ရာေတြကို ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္ေတြ စုေပါင္းေျဖရွင္းသင့္တယ္”ဟု၎က ဆိုသည္။ဗႏၶဳလ သယ္ ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးမွ ဦးမ်ိဳးျမင့္ကလည္း ႏိုင္ငံတကာတြင္ က်င့္သံုးေနၾကသည့္ စနစ္အတုိင္း စပယ္ယာမထားဘဲ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးတည္းျဖင့္ လုပ္ေဆာင္သြားပါက ခရီး သည္ႏွင့္ ဘတ္စ္ကားဝန္ေဆာင္မႈ ျပႆနာမ်ား သာမက ယာဥ္အႏၲရာယ္ျဖစ္ေပၚျခင္းကိုပါ ကာကြယ္ႏုိင္မည္ဟု ဆိုသည္။

”ဒီလိုသာဆို ယာဥ္ေမာင္းကလည္း ကားေမာင္းတာတစ္ခုတည္းကို ဂ႐ုစိုက္ေမာင္းႏုိင္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆြဲတင္တာေတြ၊ တြန္းခ်တာေတြ၊ ယာဥ္စီးခ ပိုေတာင္းတာ ေတြလည္း မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ယာဥ္စီးခေကာက္ခံမႈကို စက္ေတြနဲ႔ပဲသြားမယ္”ဟု ၎က ေျပာသည္။ အဆိုပါ စနစ္ကဲ့သို႔ပင္ စပယ္ယာမပါဘဲ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးတည္းျဖင့္ i Pay စနစ္ ယာဥ္စီးခ ေကာက္ခံမႈစနစ္ကို Forever Green Right Service မွ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ ျပင္ဆင္ေနသည္ဟု သိရသည္။

”ဒါကို ေပ်ာက္ကြယ္ဖို႔ဆိုရင္ လမ္းအလိုက္ ေမာင္းႏွင္ရမယ့္ကားလိုင္းေတြ သီးသန္႔ထားေပးသင့္တယ္။ ဥပမာ ျပည္လမ္းဆိုမထသပဲသြား၊ ကမၻာေအးဘုရား လမ္းဆို အဓိ ပတိယာဥ္လိုင္း စသည္ျဖင့္ေပါ့”ဟု ဦးမ်ိဳးျမင့္က ဆိုပါသည္။ ထို႔အျပင္ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုေပၚတြင္ မထသလည္းရွိ၊ ေရႊဧည့္သည္လည္းရွိ၊ ပါရမီလည္းရွိ စသည္ျဖင့္ ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံုေနသျဖင့္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ မ်ားအၾကား ခရီးသည္ႏွင့္ ကားလိုင္း စပယ္ယာျပႆနာမ်ား ဆက္လက္ပြား မ်ားေနဦးမည္ဟု ဆိုသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ ဘတ္စ္ကားေပၚတြင္ေတာ့ ဝန္ေဆာင္မႈပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား၊ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လုိက္မ်ားလိုက္နာရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား၊ ခရီးသည္မ်ား လိုက္နာရ မည့္ စည္းကမ္းမ်ား၊ ေက်နပ္မႈမရွိပါက တိုင္တန္းႏိုင္သည့္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားစသည္ျဖင့္ စာတန္းမ်ားကေတာ့ ဘတ္စ္ကားတုိင္းနီးပါးတြင္ ေတြ႕ျမင္ရသည္။သို႔ေသာ္ ခရီး သည္ႏွင့္ စပယ္ယာအၾကား ျပႆနာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားရန္ေတာ့ျဖင့္ လြယ္ကူသည့္ ျပႆနာတစ္ရပ္မျဖစ္ႏုိင္ေသးဟု ခရီးသည္ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ျဖင့္ သံုးသပ္ၾကသည္။

ယာဥ္လိုင္းတစ္ ခုမွ စပယ္ယာတစ္ဦးကေတာ့ ၎တို႔အေန ျဖင့္ အံုနာ(ယာဥ္ပိုင္ရွင္) သတ္မွတ္ထားသည့္ ေငြေၾကးအား ရရွိေရးအတြက္ ႀကိဳး စားရသည္မွာတစ္မ်ိဳး၊ ကိုယ္ လုိက္သည့္ ကား၏ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ အဆင္ေျပေအာင္ ေနထိုင္ရသည္မွာ တစ္မ်ိဳး၊ ကိုယ့္အႏၲရာယ္ ကိုယ္ေရွာင္ရသည္မွာ တစ္မ်ိဳး၊ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ (ယာဥ္ထိန္းရဲ)က တစ္မ်ိဳး၊ ….မ်ားစြာအၾကား သူတို႔၏ အခက္အခဲမွာလည္း မေသးလွဟု ဆိုပါသည္။

”အဲဒီ အာ႐ံုေတြ ေခါင္းထဲထည့္ထားေတာ့ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာေျပာဆုိဖို႔ တစ္ခုတည္းကို ေခါင္းထဲ မထည့္ထားႏုိင္ေတာ့ဘူး”ဟု ခရီးစဥ္တစ္ေခါက ္ၿပီးဆံုး၍ ရရွိသည့္ ေငြေၾကး မ်ားကို ေရတြက္ရင္း စပယ္ယာတစ္ဦး၏ခံစားခ်က္မ်ားကို ရင္ဖြင့္ျပသည္။ မဇင္ေမကေတာ့ျဖင့္ မိမိတို႔ဘက္မွလည္း သတ္မွတ္ထားသည့္ ေငြေၾကးေပးၿပီး ၎တို႔အပိုင္းမွ လည္း ထုိက္သင့္သည့္ ဝန္ေဆာင္မႈ ရွိရမည္ဟု ဆိုပါသည္။

”ကြၽန္မ ေျပာခ်င္တာက ဝန္ေဆာင္မႈဆိုတာကလည္း အမ်ားႀကီး မလိုပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ ခရီးသည္ေတြကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံဖို႔ပါပဲ။ ဒီတစ္ခု ဆိုရပါၿပီ”ဟု သူမလိုခ်င္သည့္ ခရီးသည္အေပၚေပးရမည့္ ဝန္ေဆာင္မႈကို ႐ိုးရွင္းစြာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ပါသည္။ ထိုေန႔အဖုိ႔ အိမ္ျပန္ေနာက္က်ေနသည့္ သူမတစ္ေန႔တာ ပင္ပန္းမႈမ်ား ျမန္ ဆန္စြာေပ်ာက္ကြယ္ရန္အတြက္ အိမ္ျပန္အနားယူခ်င္စိတ္ေတြကို စပယ္ယာ တစ္ဦးကေတာ့ျဖင့္ အေႏွာင့္အယွက္ေပးခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

”ေနာက္ထပ္ ကိုယ့္လုိပဲ။ စပယ္ယာေတြေၾကာင့္ ဘယ္လိုခံစားခ်က္ေတြ ရွိေနမလဲ။ ကြၽန္မကေတာ့ ကြၽန္မလိုပဲခံ စားၾကေနရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္”ဟု တစ္ ေန႔တာ ပင္ ပန္းေနမႈႏွင့္ စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္ရမႈမ်ားစုၿပံဳကာ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့သည့္ ေလသံျဖင့္ ဆိုလုိက္ပါသည္။

အိမ္စည္စိုးစံ၊ ေဇေဝယံ၊ ေအာင္ေဇာ္ထူး

Popular Myanmar News Journal


No comments:

Post a Comment