Hot News ေမး ဦးသိန္းဇံ(ေၾကးတိုင္ ႏွင့္ ေျမစာရင္း ဦးစီးဌာန ၊ ညြန္ၾကားေရးမွဴး-ျငိမ္း) ေျဖ- ယခင္အပတ္မွ အဆက္
by Ko Shin on Tuesday, August 7, 2012 at 10:39am ·
Hot News ေမး ဦးသိန္းဇံ(ေၾကးတိုင္ ႏွင့္ ေျမစာရင္း ဦးစီးဌာန ၊ ညြန္ၾကားေရးမွဴး-ျငိမ္း) ေျဖ- ယခင္အပတ္မွ အဆက္
Filed under Home, သတင္း
0
ေမး- အခု ၂၀၁၂ခုႏွစ္ လယ္ယာေျမ ဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အန္ကယ့္ရဲ႕ သေဘာထားဘယ္လိုရွိသလဲဆိုတာ ေျပာျပေစခ်င္ပါတယ္အန္ကယ္။
ေျဖ- ၂၀၁၂ လယ္ယာေျမဥပေဒကို ၂၀၁၂ခုႏွစ္ မတ္လ(၃၀)ရက္ေန႔မွာ လယ္ ယာေျမဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ့တာကို အား လံုးသိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒျပဳစုရာ မွာ အခ်ိန္တိုေလးအတြင္း ေရးဆြဲခဲ့တယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မ တီေတြမွာလယ္ယာလုပ္ငန္းနဲ႔ ေတာင္ သူလယ္သမားမ်ားနဲ႔ ထိေတြ႕မႈနည္း ပါးျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ ဒီဥပေဒမွာ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိိခဲ့တယ္လို႔သံုးသပ္ခ်င္ ပါတယ္။ ေျမယာမူ၀ါဒနဲ႔ လုပ္ကုိင္မႈ စနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းက်င့္သံုးခဲ့တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လိုတုိင္းျပည္မွ အားရေက်နပ္နွစ္ သက္ၿပီး စင္းလံုးေခ်ာေကာင္းမြန္တဲ့ ဥပေဒလို႔ ေျပာဖို႔ဆိုတာခက္ခဲတယ္။
၂၀၁၂ ေျမယာဥပေဒအခန္း (၂) ပုဒ္မ(၆)မွာ သက္ဆုိင္ရာခ႐ိုင္ လယ္ယာ ေျမ စီမံခန္႔ခြဲေရးအဖြဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ နဲ႔ၿမိဳ႕နယ္ေျမစာရင္းဦးစီးဌာနမွာ သတ္ မွတ္ခ်က္မ်ားနဲ႔အညီ မွတ္ပံုတင္ေၾကး ေပးေဆာင္လို႔ မွတ္ပံုတင္ၿပီး လယ္ယာ ေျမလုပ္ကုိင္ခြင့္ လက္မွတ္ထုတ္ေပးရ မယ္လို႔ ျပ႒ာန္းထားတာေတြ႕ရွိရတယ္။ ဒီျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မွတ္ပံုတင္ ႏုိင္ေရးမွာ လယ္သမားမ်ားအေနနဲ႔ မိမိ တို႔ရဲ႕ ေက်းရြာမွာ ၿမိဳ႕နယ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ သြားလာေနရၿပီး ခရီးစရိတ္၊ စားစရိတ္၊ ကုန္က်ရတယ္။ မွတ္ပံုတင္ဖုိ႔အေရး စာ ရြက္တမ္းေတြ၊ စာခ်ဳပ္ေတြ ေရးဖို႔အခက္ အခဲ ႀကံဳေနရတဲ့အျပင္ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ သူကိုအကူအညီမ်ားယူရမယ္ဆိုရင္လည္း ေငြကုန္ေၾကးက်ေတြမ်ားတယ္။ ဒါ့အျပင္ မွတ္ပံုတင္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္လက္မွတ္ ရရွိ ေရးအတြက္လည္း လုပ္ငန္းအဆင့္မ်ား ျပားလို႔ လေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ အခ်ိန္ ၾကန္႔ၾကာတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဒီကိစ္ၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ နည္း ဥပေဒမွာ လြယ္ကူတဲ့နည္းလမ္း ေငြကုန္ ေၾကးက်နည္းတဲ့နည္းလမ္းေတြမွာ အခ်ိန္ တိုအတြင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းး ေတြကို ျပ႒ာန္းသင့္တယ္။ အန္ကယ္ဆို လိုတာက ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး မျဖစ္ေစဖို႔ ဦးစား ေပးေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ ကြန္ဂရက္ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲေရးေကာ္မ တီ (Bill Committee) အေနနဲ႔ ဥပေဒမူ ၾကမ္းမ်ားကို သတင္းစာနဲ႔ အင္တာနက္ တို႔မွာ ႀကိဳတင္ေဖာ္ျပၿပီး ျပည္သူတို႔ရဲ႕ အႀကံၪာဏ္မ်ားကို ရယူေဆာင္ရြက္တယ္ ဆုိတာသိရတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း အဲဒီလို ေဆာင္ရြက္သြားသင့္တယ္ဆို တာလည္းေျပာခ်င္ပါတယ္။
ေမး- ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ အန္ကယ့္အေန နဲ႔ ဘာေတြမ်ား အႀကံျပဳခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ- အန္ကယ္တို႔အေနနဲ႔ အႀကံျပဳ တင္ျပလိုတာက-
(၁) လူဦးေရဆိုတာ အၿမဲတိုးတက္ေန ေပမယ့္ လူဦးေရလို ေျမယာဆိုတာ တိုးတက္မ်ားျပားလာတဲ့ပစၥည္းမဟုတ္ဘူး။ သယံဇာတေတြဟာ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမႈ မျဖစ္ ေစေရးကို အေလးေပးၿပီးေတာ့ ကာကြယ္ သင့္တယ္။ (၂) ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ လယ္ ယာေျမဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားဟာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားကို ဗဟိုျပဳ ၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔လုိအပ္တယ္။ (၃) ျပည္ ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအခန္း(၁)၊ ပုဒ္မ(၂၃)(က) အရ ေျမယာသယံဇာတ ကာကြယ္ထိန္း သိမ္းဖို႔ဆိုတာကို ဥပေဒျပ႒ာန္းသင့္ၿပီး အဲဒီျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔အညီ ေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္တယ္။ (၄) ေတာင္သူလယ္သမားေတြ စီးပြားေရးၿပိဳ လဲသြားမယ္ဆိုရင္ ႏုိင္ငံေတာ္တစ္ခုလံုး ရဲ႕ စီးပြားေရးလည္း ၿပိဳလဲပ်က္စီးသြားႏိုင္ တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေတာင္သူလယ္ သမားတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးတုိးတက္မႈကို ဦးစား ေပးသင့္တယ္။ (၅) ေျမရွင္ႀကီးစနစ္ဆို တာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေတာင္သူလယ္ သမားမ်ားကို ဖိႏွိပ္ခဲ့သည့္အျပင္ ေတာင္ သူလယ္သမားမ်ားကိုလည္း အက်ိဳးမျပဳ ေသာစနစ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေျမ ရွင္ႀကီးထပ္မံမျဖစ္ေပၚႏိုင္ေရးကို အထူး ကာကြယ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ (၆) စိုက္ပ်ိဳး ေရးကို အရွိန္အဟုန္နဲ႔ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ေျမယာလုပ္ ငန္းမွာ၊ အစမ္းသပ္ခံ၊ စေတးခံ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ မျဖစ္ဖို႔လို အပ္တယ္။ (၇) လုပ္ငန္းရွင္မ်ားနဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အက်ိဳးတူ ဖက္စပ္လယ္ယာလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ရာ မွာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္မရိွိပါဘဲ ေတာင္သူလယ္ သမားမ်ားအတြက္ ေျမယာလက္လႊတ္ခဲ့ ရၿပီး တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕ တရား စြဲမႈမ်ားကိုပင္ ခံေနရၿပီး အဲဒီလိုအျဖစ္ မ်ိဳး မျဖစ္ဖို႔ရန္အတြက္ ေတာင္သူလယ္ သမားမ်ားကို အကာအကြယ္ေပးသြား ရန္လိုအပ္ပါတယ္။ (၈) လုပ္ငန္းရွင္မ်ား နဲ႔ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အက်ိဳးတူ လုပ္ကိုင္မယ္ဆိုရင္ ေတာင္သူလယ္သ မားမ်ား ေရရွည္အကိ်ဳးရွိႏုိင္မယ့္လုပ္ငန္း မ်ိဳးကိုသာ ခြင့္ျပဳသင့္တယ္။ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ား သေဘာမတူရင္ေတာ့ ခြင့္မျပဳသင့္ဘူး။ ေတာင္သူလယ္သမား မ်ားကုိ အဓမၼဖိအားေပးမႈမ်ိဳးကို ေရွာင္ ရွားရန္ လိုအပ္တယ္။ (၉) လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား လယ္ယာလုပ္ကုိင္ခြင္မွာပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္လိုရင္ ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္းမ်ား ကို လယ္ယာေျမေဖာ္ထုတ္ျခင္းလုပ္ငန္း ကို ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။ (၁၀) လယ္ ယာေျမမ်ားမွာ လုပ္ငန္းရွင္နဲ႔ႏိုင္ငံျခား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားရဲ႕ လုပ္ကုိင္ခြင့္ကို နို္င္ငံ ေတာ္သမၼတရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူ ၿပီးမွ ဗဟိုေျမယာေကာ္မတီက ခြင့္ျပဳခ်က္ ေပးသင့္တယ္။ (၁၁) ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ လယ္ယာေျမ ကိုသိမ္းယူခြင့္ရွိၿပီး ေျမယာသိမ္းဆည္း ျခင္းအခြင့္အာဏာကို ဗဟိုေျမယာေကာ္ မတီအား အပ္ႏွံလ်က္ ဗဟိုေျမယာ ေကာ္မတီကသာ ေျမယာသိမ္းဆည္းခြင့္ အမိန္႔ကို ထုတ္ေပးဖို႔၊ ေျမယာသိမ္းဆည္း ခံရတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအ တြက္ တန္ရာတန္ေၾကးေပးၿပီးအသက္ ေမြးမႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ မထိခိုက္ေစဖို႔အတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးသင့္တယ္။ (၁၂) ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားစြာကတည္းက လယ္ယာ ေျမေတြကုိ အကန္႔အသတ္မရွိ တျခား နည္းအသံုးျပဳ၍ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ စပါးစိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္မႈမွာ အားနည္း ေနတယ္လုိ႔ သံုးသပ္မိပါတယ္။ ကမၻာ့ ဘဏ္ေခ်းေငြနဲ႔ ေျမယာေဖာ္ထုတ္ျခင္း လုပ္ငန္းေတြကို ဧရာ၀တီတိုင္းမွာ ေဆာင္ ရြက္ေပးခဲ့သလိုပဲ အခုအခါမွာလည္း အလားတူ ေဖာ္ထုတ္ေဆာင္ရြက္သြား သင့္တယ္။ (၁၃) အႀကီးစားေျမယာစနစ္ ((LARGE SCALE FARMING)) ဆိုတာ ထုတ္လုပ္မႈကုိ အေထာက္အကူ ျပဳေပမယ့္ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ၇၀ ရာခိုုင္ ႏႈန္း ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားရဲ႕ဘ၀ ေျမပုိင္ဆုိင္မႈ အေျခအေနနဲ႔ လယ္ယာ ေျမမ်ားရဲ႕သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ားကို အထူး အေလးေပး စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း ေျပာ လိုပါတယ္။ အန္ကယ္က အၿငိမ္းစား ၀န္ထမ္းဆိုေတာ့ အသက္အရြယ္ႀကီးျမင့္ သူမ်ားျဖစ္လို႔ မိခင္ေျမႀကီးဆီ ျပန္ၾကဖို႔ အခ်ိန္နီးပါၿပီ။ အခုလို အႀကံေပးရျခင္းမွာ လည္း ေခတ္မီႏိုင္ငံေတာ္သစ္ ျဖစ္ေပၚ လာေရးအတြက္ တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။
ေမး- ယခု ၂၀၁၂ခုႏွစ္ မတ္လ(၃၀)ရက္ ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းလုိက္သည့္ လယ္ယာ ေျမ ဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အန္ကယ္တို႔ ရဲ႕ ျဖတ္သန္းလာရတဲ့အေတြ႕အႀကံဳအရ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ အန္ကယ္။
ေျဖ- ကၽြႏ္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ျပန္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကိုလိုနီေခတ္၊ လြတ္လပ္ ေရးရၿပီး ဖဆပလေခတ္၊ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီေခတ္မ်ားတြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ေျမ ယာႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ ဥပေဒမ်ားမွာမည္ သည့္ခုႏွစ္က ျပ႒ာန္းခဲ့သည္ကို ခြဲြခြဲျခား ျခား သိႏုိင္ရန္ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဥပမာ အေနနဲ႔ၾကည့္လိုက္ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ လယ္ ယာေျမႏုိင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး အက္ဥပေဒ၊ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္၊ လယ္ယာေျမႏုိင္ငံပုိင္ျပဳလုပ္ ေရးနည္းဥပေဒ၊ ၁၉၆၃ခုႏွစ္၊ သီးစားခ် ထားေရးဥပေဒ၊ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ေတာင္သူ လယ္သမားအခြင့္အေရး ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒ အစရွိသည္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ လယ္ယာေျမဥပေဒကို ပုဒ္မ(၁)တြင္ ဤ ဥပေဒကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ လယ္ယာေျမ ဥပေဒဟု ေခၚတြင္ေစရမည္ဟု ျဖစ္သင့္ ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုက္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္အေနနဲ႔ယခုလယ္ ယာေျမဥပေဒပုဒ္မ ၃ (င)(၁)မွာ ““သို႔မ ဟုတ္ မိမိကိုယ္တုိင္ အစဥ္တစိုက္ လုပ္ ကိုင္ခဲ့သူ ေဖာ္ျပရာ၌ လယ္သမားအျဖစ္ လုပ္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိမွာ မလုပ္ေတာ့ဟု ဆို လိုတာလား ဒါကိုရွင္းလင္းခ်က္ပါရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဒ္မ ၃(င)(၃)တြင္ ေျမကို အစဥ္တစိုက္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း အျဖစ္အသံုးျပဳ၍ဟုဆိုလွ်င္ ပိုေကာင္း မယ္ဟု ထင္တယ္။ ပုဒ္မ ၃(င)(၄)တြင္ လယ္ယာအလုပ္သမားကို ဆိုလိုတာလား ဆိုလုိတယ္ဆိုလွ်င္ တိတိက်က် ေဖာ္ျပဖို႔ လုိပါတယ္။ ““ဥပမာအားျဖင့္ ေျမကို အသံုးျပဳ၍ စုိက္ပ်ိဳးေရး ေမြးျမဴေရးဆုိင္ ရာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ေနသူ အဓိက အသက္ေမြးသူ လယ္လုပ္ သား””ဟု ေဖာ္ျပလွ်င္ ပိုေကာင္းမည္ထင္ ပါတယ္။
ဆက္ၿပီးေျပာလိုတာက လယ္ယာ ေျမကို လုပ္ပုိင္ခြင့္ျပဳျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခန္း(၂)ပုဒ္မ (၄)(၅)(၆)တြင္ လယ္ယာ ေျမလုပ္ပုိင္ခြင့္ လက္မွတ္ေရးထိုးေပးျခင္း ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဖာ္ျပထားသည္ကိုေတြ႕ ရပါတယ္။ လယ္သမားမ်ားက ေလွ်ာက္ ထားမွ လယ္ယာေျမလုပ္ပိုင္ခြင့္ျပဳ လက္ မွတ္ထုတ္ေပးရမည္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မေလွ်ာက္ထားလွ်င္ မထုတ္ေပးရမယ့္ သေဘာျဖစ္ေနတယ္။
ကိုလိုနီအစိုးရလက္ထက္တြင္လည္း ေကာင္း လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေခတ္မွာ လည္း ဂရံႀကီးမ်ားခ်ထားရန္ ေရာ္ဘာ စိုက္ပ်ိဳးရန္ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္းမ်ားကိုဥပေဒ ႏွင့္အညီ ေလွ်ာက္ထားတာကို ေတြ႕ရ တယ္။ ေလွ်ာက္ထား၍ ဥပေဒႏွင့္အညီ စီစစ္ၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ခ်ထားေပးသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ၎င္းတို႔မွအပ လုပ္ပုိင္ခြင့္ ၿမဲေနေသာ ေျမမ်ားဓားမဦးခ်လုပ္ကုိင္ သည့္လယ္ယာေျမမ်ားမွာ အဲဒါေတြက ပိုင္ဆုိင္လုပ္ကိုင္သူမ်ားကို ဥပေဒ၊ နည္း ဥပေဒ၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ အလို အေလွ်ာက္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ((Land Holder Right)) ေပးၿပီး ေၾကးတုိင္ႏွင့္ ေျမစာရင္း ဌာန မွတ္ပံုစာရင္း ၁(က)တြင္ဦးပိုင္မွတ္ ပံုစာရင္း၏ (Register of Holding) တြင္ ေရးမွတ္ထားပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပိုင္ဆုိင္သူ မွတ္ပံုတင္စာရင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ကို လက္မွတ္ထုတ္ေပးထား ျခင္းမရွိခဲ့ပါ။ အလိုအေလွ်ာက္ ပိုင္ဆုိင္ ခြင့္ရထားၿပီး မွတ္ပံု၁(က)စာရင္းတြင္ ေရးမွတ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပိုင္ဆုိင္သူ က လက္မွတ္သေဘာလိုခ်င္လွ်င္ ၁(က) စာရင္းသို႔မဟုတ္ ပိုင္ဆုိင္သည့္ ေျမပံု သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ခုစလံုးကို လိုခ်င္လွ်င္ ေလွ်ာက္ထားသူအား တရား၀င္ ပိုင္ဆုိင္ မႈ ၁(က)စာရင္းသို႔မဟုတ္ ပိုင္ဆုိင္သည့္ ေျမပံုကို ေၾကးတုိင္ႏွင့္ေျမစာရင္းဦးစီးဌာန မွ ထုတ္ေပးရပါတယ္။
ေမး- ယခင္ ဖဆပလ အစိုးရလက္ထက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပံု အေျခအေနကို သိပါရ ေစ။
ေျဖ- ယခင္ ဖဆပလ ေခတ္တြင္လည္း ၁၉၅၃ခုႏွစ္၊ လယ္ယာေျမႏုိင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ ရာ၌လည္း ဥပမာအေနျဖင့္ လယ္ယာ ေျမ ေ၀ျခမ္းေရးလုပ္ရာ၌ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ားက ေလွ်ာက္ထားရျခင္း မလုပ္ရဘဲ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ အညီ ေျမယာေကာ္မတီမ်ားက စိစစ္ၿပီး ခ်ထားေပးခဲ့ေၾကာင္းေတြ႕ရပါတယ္။ ပိုင္ ဆုိင္ခြင့္လက္မွတ္မ်ားကို ေတာင္သူ လယ္ သမားအား ထုတ္ေပးသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါ တယ္။
ယခုေခတ္ေရာက္မွ ဥပေဒအပုိဒ္ ပုဒ္မ (၄)(၅)(၆)အရ လုပ္ေနလွ်င္ေတာင္ သူလယ္သမားမ်ားအား ဒုကၡေပးသလို ျဖစ္ေနမည့္အျပင္ ေၾကးတုိင္ႏွင့္ ေျမစာ ရင္းဦးစီးဌာနတြင္လည္း ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးမ်ား ပိေနမည္ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္လက္ မွတ္ရရွိၿပီးမွ လႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား အတြက္သာ စဥ္းစားလွ်င္ဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ တစ္ႏုိင္ငံ လံုးအတုိင္းအတာအရ လယ္သမားအား လံုးေလွ်ာက္လာမႈကို လုပ္ရမည္ဆိုလွ်င္ ေၾကးတိုင္ႏွင့္ေျမစာရင္းဦးစီးဌာနတြင္ ဌာန၏ မူလလုပ္ငန္းမ်ား ထိခိုက္လာမည္ ကို စိုးရိမ္မိပါတယ္။ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္၊ လယ္ ယာေျမ နုိင္ငံပိုင္လုပ္စဥ္က လယ္ယာ ေျမႏုိင္ငံပိုင္ျပဳလုပ္ေရးႏွင့္ေလွ်ာ္ေၾကးေပး ေရးတို႔ဌာနကို သီးျခားဖြဲ႕စည္းၿပီး သီးျခား လုပ္ခိုင္းသည္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေၾကး တုိင္ႏွင့္ေျမစာရင္း ဦးစီးဌာနတြင္ ဤကိစၥ ကိုပါ ေရာေထြးလုပ္ေနရလွ်င္ ေၾကးတိုင္ ႏွင့္ ေျမစာရင္းဦးစီးဌာန၀န္ထမ္းမ်ား ၀န္ ထုပ္၀န္ပိုးပိေနမည့္အျပင္ လုပ္ငန္း မႏုိင္ မနင္းျဖစ္လာၿပီး အက်င့္ပ်က္မႈမ်ား ေပၚ ေပါက္လာမည္ကို စိုးရိမ္မိပါတယ္။
ေမး- ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အန္ကယ္။
စိုး၀င္းႏိုင္
Filed under Home, သတင္း
0
ေမး- အခု ၂၀၁၂ခုႏွစ္ လယ္ယာေျမ ဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အန္ကယ့္ရဲ႕ သေဘာထားဘယ္လိုရွိသလဲဆိုတာ ေျပာျပေစခ်င္ပါတယ္အန္ကယ္။
ေျဖ- ၂၀၁၂ လယ္ယာေျမဥပေဒကို ၂၀၁၂ခုႏွစ္ မတ္လ(၃၀)ရက္ေန႔မွာ လယ္ ယာေျမဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ့တာကို အား လံုးသိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဥပေဒျပဳစုရာ မွာ အခ်ိန္တိုေလးအတြင္း ေရးဆြဲခဲ့တယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မ တီေတြမွာလယ္ယာလုပ္ငန္းနဲ႔ ေတာင္ သူလယ္သမားမ်ားနဲ႔ ထိေတြ႕မႈနည္း ပါးျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ ဒီဥပေဒမွာ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိိခဲ့တယ္လို႔သံုးသပ္ခ်င္ ပါတယ္။ ေျမယာမူ၀ါဒနဲ႔ လုပ္ကုိင္မႈ စနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းက်င့္သံုးခဲ့တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လိုတုိင္းျပည္မွ အားရေက်နပ္နွစ္ သက္ၿပီး စင္းလံုးေခ်ာေကာင္းမြန္တဲ့ ဥပေဒလို႔ ေျပာဖို႔ဆိုတာခက္ခဲတယ္။
၂၀၁၂ ေျမယာဥပေဒအခန္း (၂) ပုဒ္မ(၆)မွာ သက္ဆုိင္ရာခ႐ိုင္ လယ္ယာ ေျမ စီမံခန္႔ခြဲေရးအဖြဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ နဲ႔ၿမိဳ႕နယ္ေျမစာရင္းဦးစီးဌာနမွာ သတ္ မွတ္ခ်က္မ်ားနဲ႔အညီ မွတ္ပံုတင္ေၾကး ေပးေဆာင္လို႔ မွတ္ပံုတင္ၿပီး လယ္ယာ ေျမလုပ္ကုိင္ခြင့္ လက္မွတ္ထုတ္ေပးရ မယ္လို႔ ျပ႒ာန္းထားတာေတြ႕ရွိရတယ္။ ဒီျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မွတ္ပံုတင္ ႏုိင္ေရးမွာ လယ္သမားမ်ားအေနနဲ႔ မိမိ တို႔ရဲ႕ ေက်းရြာမွာ ၿမိဳ႕နယ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ သြားလာေနရၿပီး ခရီးစရိတ္၊ စားစရိတ္၊ ကုန္က်ရတယ္။ မွတ္ပံုတင္ဖုိ႔အေရး စာ ရြက္တမ္းေတြ၊ စာခ်ဳပ္ေတြ ေရးဖို႔အခက္ အခဲ ႀကံဳေနရတဲ့အျပင္ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ သူကိုအကူအညီမ်ားယူရမယ္ဆိုရင္လည္း ေငြကုန္ေၾကးက်ေတြမ်ားတယ္။ ဒါ့အျပင္ မွတ္ပံုတင္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္လက္မွတ္ ရရွိ ေရးအတြက္လည္း လုပ္ငန္းအဆင့္မ်ား ျပားလို႔ လေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ အခ်ိန္ ၾကန္႔ၾကာတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဒီကိစ္ၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ နည္း ဥပေဒမွာ လြယ္ကူတဲ့နည္းလမ္း ေငြကုန္ ေၾကးက်နည္းတဲ့နည္းလမ္းေတြမွာ အခ်ိန္ တိုအတြင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းး ေတြကို ျပ႒ာန္းသင့္တယ္။ အန္ကယ္ဆို လိုတာက ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး မျဖစ္ေစဖို႔ ဦးစား ေပးေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔ ကြန္ဂရက္ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲေရးေကာ္မ တီ (Bill Committee) အေနနဲ႔ ဥပေဒမူ ၾကမ္းမ်ားကို သတင္းစာနဲ႔ အင္တာနက္ တို႔မွာ ႀကိဳတင္ေဖာ္ျပၿပီး ျပည္သူတို႔ရဲ႕ အႀကံၪာဏ္မ်ားကို ရယူေဆာင္ရြက္တယ္ ဆုိတာသိရတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း အဲဒီလို ေဆာင္ရြက္သြားသင့္တယ္ဆို တာလည္းေျပာခ်င္ပါတယ္။
ေမး- ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ အန္ကယ့္အေန နဲ႔ ဘာေတြမ်ား အႀကံျပဳခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ- အန္ကယ္တို႔အေနနဲ႔ အႀကံျပဳ တင္ျပလိုတာက-
(၁) လူဦးေရဆိုတာ အၿမဲတိုးတက္ေန ေပမယ့္ လူဦးေရလို ေျမယာဆိုတာ တိုးတက္မ်ားျပားလာတဲ့ပစၥည္းမဟုတ္ဘူး။ သယံဇာတေတြဟာ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးမႈ မျဖစ္ ေစေရးကို အေလးေပးၿပီးေတာ့ ကာကြယ္ သင့္တယ္။ (၂) ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ လယ္ ယာေျမဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားဟာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားကို ဗဟိုျပဳ ၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔လုိအပ္တယ္။ (၃) ျပည္ ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအခန္း(၁)၊ ပုဒ္မ(၂၃)(က) အရ ေျမယာသယံဇာတ ကာကြယ္ထိန္း သိမ္းဖို႔ဆိုတာကို ဥပေဒျပ႒ာန္းသင့္ၿပီး အဲဒီျပ႒ာန္းခ်က္နဲ႔အညီ ေဆာင္ရြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္တယ္။ (၄) ေတာင္သူလယ္သမားေတြ စီးပြားေရးၿပိဳ လဲသြားမယ္ဆိုရင္ ႏုိင္ငံေတာ္တစ္ခုလံုး ရဲ႕ စီးပြားေရးလည္း ၿပိဳလဲပ်က္စီးသြားႏိုင္ တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေတာင္သူလယ္ သမားတို႔ရဲ႕ စီးပြားေရးတုိးတက္မႈကို ဦးစား ေပးသင့္တယ္။ (၅) ေျမရွင္ႀကီးစနစ္ဆို တာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေတာင္သူလယ္ သမားမ်ားကို ဖိႏွိပ္ခဲ့သည့္အျပင္ ေတာင္ သူလယ္သမားမ်ားကိုလည္း အက်ိဳးမျပဳ ေသာစနစ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေျမ ရွင္ႀကီးထပ္မံမျဖစ္ေပၚႏိုင္ေရးကို အထူး ကာကြယ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ (၆) စိုက္ပ်ိဳး ေရးကို အရွိန္အဟုန္နဲ႔ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ေျမယာလုပ္ ငန္းမွာ၊ အစမ္းသပ္ခံ၊ စေတးခံ ေတာင္သူလယ္သမားေတြ မျဖစ္ဖို႔လို အပ္တယ္။ (၇) လုပ္ငန္းရွင္မ်ားနဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အက်ိဳးတူ ဖက္စပ္လယ္ယာလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ရာ မွာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္မရိွိပါဘဲ ေတာင္သူလယ္ သမားမ်ားအတြက္ ေျမယာလက္လႊတ္ခဲ့ ရၿပီး တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ လုပ္ငန္းရွင္ရဲ႕ တရား စြဲမႈမ်ားကိုပင္ ခံေနရၿပီး အဲဒီလိုအျဖစ္ မ်ိဳး မျဖစ္ဖို႔ရန္အတြက္ ေတာင္သူလယ္ သမားမ်ားကို အကာအကြယ္ေပးသြား ရန္လိုအပ္ပါတယ္။ (၈) လုပ္ငန္းရွင္မ်ား နဲ႔ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား အက်ိဳးတူ လုပ္ကိုင္မယ္ဆိုရင္ ေတာင္သူလယ္သ မားမ်ား ေရရွည္အကိ်ဳးရွိႏုိင္မယ့္လုပ္ငန္း မ်ိဳးကိုသာ ခြင့္ျပဳသင့္တယ္။ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ား သေဘာမတူရင္ေတာ့ ခြင့္မျပဳသင့္ဘူး။ ေတာင္သူလယ္သမား မ်ားကုိ အဓမၼဖိအားေပးမႈမ်ိဳးကို ေရွာင္ ရွားရန္ လိုအပ္တယ္။ (၉) လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား လယ္ယာလုပ္ကုိင္ခြင္မွာပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္လိုရင္ ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္းမ်ား ကို လယ္ယာေျမေဖာ္ထုတ္ျခင္းလုပ္ငန္း ကို ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္။ (၁၀) လယ္ ယာေျမမ်ားမွာ လုပ္ငန္းရွင္နဲ႔ႏိုင္ငံျခား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားရဲ႕ လုပ္ကုိင္ခြင့္ကို နို္င္ငံ ေတာ္သမၼတရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္ ရယူ ၿပီးမွ ဗဟိုေျမယာေကာ္မတီက ခြင့္ျပဳခ်က္ ေပးသင့္တယ္။ (၁၁) ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ လယ္ယာေျမ ကိုသိမ္းယူခြင့္ရွိၿပီး ေျမယာသိမ္းဆည္း ျခင္းအခြင့္အာဏာကို ဗဟိုေျမယာေကာ္ မတီအား အပ္ႏွံလ်က္ ဗဟိုေျမယာ ေကာ္မတီကသာ ေျမယာသိမ္းဆည္းခြင့္ အမိန္႔ကို ထုတ္ေပးဖို႔၊ ေျမယာသိမ္းဆည္း ခံရတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားအ တြက္ တန္ရာတန္ေၾကးေပးၿပီးအသက္ ေမြးမႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ မထိခိုက္ေစဖို႔အတြက္ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးသင့္တယ္။ (၁၂) ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားစြာကတည္းက လယ္ယာ ေျမေတြကုိ အကန္႔အသတ္မရွိ တျခား နည္းအသံုးျပဳ၍ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ စပါးစိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္မႈမွာ အားနည္း ေနတယ္လုိ႔ သံုးသပ္မိပါတယ္။ ကမၻာ့ ဘဏ္ေခ်းေငြနဲ႔ ေျမယာေဖာ္ထုတ္ျခင္း လုပ္ငန္းေတြကို ဧရာ၀တီတိုင္းမွာ ေဆာင္ ရြက္ေပးခဲ့သလိုပဲ အခုအခါမွာလည္း အလားတူ ေဖာ္ထုတ္ေဆာင္ရြက္သြား သင့္တယ္။ (၁၃) အႀကီးစားေျမယာစနစ္ ((LARGE SCALE FARMING)) ဆိုတာ ထုတ္လုပ္မႈကုိ အေထာက္အကူ ျပဳေပမယ့္ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ၇၀ ရာခိုုင္ ႏႈန္း ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားရဲ႕ဘ၀ ေျမပုိင္ဆုိင္မႈ အေျခအေနနဲ႔ လယ္ယာ ေျမမ်ားရဲ႕သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ားကို အထူး အေလးေပး စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း ေျပာ လိုပါတယ္။ အန္ကယ္က အၿငိမ္းစား ၀န္ထမ္းဆိုေတာ့ အသက္အရြယ္ႀကီးျမင့္ သူမ်ားျဖစ္လို႔ မိခင္ေျမႀကီးဆီ ျပန္ၾကဖို႔ အခ်ိန္နီးပါၿပီ။ အခုလို အႀကံေပးရျခင္းမွာ လည္း ေခတ္မီႏိုင္ငံေတာ္သစ္ ျဖစ္ေပၚ လာေရးအတြက္ တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။
ေမး- ယခု ၂၀၁၂ခုႏွစ္ မတ္လ(၃၀)ရက္ ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းလုိက္သည့္ လယ္ယာ ေျမ ဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အန္ကယ္တို႔ ရဲ႕ ျဖတ္သန္းလာရတဲ့အေတြ႕အႀကံဳအရ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ အန္ကယ္။
ေျဖ- ကၽြႏ္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ျပန္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကိုလိုနီေခတ္၊ လြတ္လပ္ ေရးရၿပီး ဖဆပလေခတ္၊ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီေခတ္မ်ားတြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ေျမ ယာႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ ဥပေဒမ်ားမွာမည္ သည့္ခုႏွစ္က ျပ႒ာန္းခဲ့သည္ကို ခြဲြခြဲျခား ျခား သိႏုိင္ရန္ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဥပမာ အေနနဲ႔ၾကည့္လိုက္ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္ လယ္ ယာေျမႏုိင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး အက္ဥပေဒ၊ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္၊ လယ္ယာေျမႏုိင္ငံပုိင္ျပဳလုပ္ ေရးနည္းဥပေဒ၊ ၁၉၆၃ခုႏွစ္၊ သီးစားခ် ထားေရးဥပေဒ၊ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ေတာင္သူ လယ္သမားအခြင့္အေရး ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒ အစရွိသည္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ လယ္ယာေျမဥပေဒကို ပုဒ္မ(၁)တြင္ ဤ ဥပေဒကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ လယ္ယာေျမ ဥပေဒဟု ေခၚတြင္ေစရမည္ဟု ျဖစ္သင့္ ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုက္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္အေနနဲ႔ယခုလယ္ ယာေျမဥပေဒပုဒ္မ ၃ (င)(၁)မွာ ““သို႔မ ဟုတ္ မိမိကိုယ္တုိင္ အစဥ္တစိုက္ လုပ္ ကိုင္ခဲ့သူ ေဖာ္ျပရာ၌ လယ္သမားအျဖစ္ လုပ္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိမွာ မလုပ္ေတာ့ဟု ဆို လိုတာလား ဒါကိုရွင္းလင္းခ်က္ပါရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဒ္မ ၃(င)(၃)တြင္ ေျမကို အစဥ္တစိုက္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း အျဖစ္အသံုးျပဳ၍ဟုဆိုလွ်င္ ပိုေကာင္း မယ္ဟု ထင္တယ္။ ပုဒ္မ ၃(င)(၄)တြင္ လယ္ယာအလုပ္သမားကို ဆိုလိုတာလား ဆိုလုိတယ္ဆိုလွ်င္ တိတိက်က် ေဖာ္ျပဖို႔ လုိပါတယ္။ ““ဥပမာအားျဖင့္ ေျမကို အသံုးျပဳ၍ စုိက္ပ်ိဳးေရး ေမြးျမဴေရးဆုိင္ ရာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ေနသူ အဓိက အသက္ေမြးသူ လယ္လုပ္ သား””ဟု ေဖာ္ျပလွ်င္ ပိုေကာင္းမည္ထင္ ပါတယ္။
ဆက္ၿပီးေျပာလိုတာက လယ္ယာ ေျမကို လုပ္ပုိင္ခြင့္ျပဳျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခန္း(၂)ပုဒ္မ (၄)(၅)(၆)တြင္ လယ္ယာ ေျမလုပ္ပုိင္ခြင့္ လက္မွတ္ေရးထိုးေပးျခင္း ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဖာ္ျပထားသည္ကိုေတြ႕ ရပါတယ္။ လယ္သမားမ်ားက ေလွ်ာက္ ထားမွ လယ္ယာေျမလုပ္ပိုင္ခြင့္ျပဳ လက္ မွတ္ထုတ္ေပးရမည္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မေလွ်ာက္ထားလွ်င္ မထုတ္ေပးရမယ့္ သေဘာျဖစ္ေနတယ္။
ကိုလိုနီအစိုးရလက္ထက္တြင္လည္း ေကာင္း လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ေခတ္မွာ လည္း ဂရံႀကီးမ်ားခ်ထားရန္ ေရာ္ဘာ စိုက္ပ်ိဳးရန္ေျမလြတ္ေျမ႐ိုင္းမ်ားကိုဥပေဒ ႏွင့္အညီ ေလွ်ာက္ထားတာကို ေတြ႕ရ တယ္။ ေလွ်ာက္ထား၍ ဥပေဒႏွင့္အညီ စီစစ္ၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ခ်ထားေပးသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ၎င္းတို႔မွအပ လုပ္ပုိင္ခြင့္ ၿမဲေနေသာ ေျမမ်ားဓားမဦးခ်လုပ္ကုိင္ သည့္လယ္ယာေျမမ်ားမွာ အဲဒါေတြက ပိုင္ဆုိင္လုပ္ကိုင္သူမ်ားကို ဥပေဒ၊ နည္း ဥပေဒ၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ အလို အေလွ်ာက္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ((Land Holder Right)) ေပးၿပီး ေၾကးတုိင္ႏွင့္ ေျမစာရင္း ဌာန မွတ္ပံုစာရင္း ၁(က)တြင္ဦးပိုင္မွတ္ ပံုစာရင္း၏ (Register of Holding) တြင္ ေရးမွတ္ထားပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပိုင္ဆုိင္သူ မွတ္ပံုတင္စာရင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ကို လက္မွတ္ထုတ္ေပးထား ျခင္းမရွိခဲ့ပါ။ အလိုအေလွ်ာက္ ပိုင္ဆုိင္ ခြင့္ရထားၿပီး မွတ္ပံု၁(က)စာရင္းတြင္ ေရးမွတ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပိုင္ဆုိင္သူ က လက္မွတ္သေဘာလိုခ်င္လွ်င္ ၁(က) စာရင္းသို႔မဟုတ္ ပိုင္ဆုိင္သည့္ ေျမပံု သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ခုစလံုးကို လိုခ်င္လွ်င္ ေလွ်ာက္ထားသူအား တရား၀င္ ပိုင္ဆုိင္ မႈ ၁(က)စာရင္းသို႔မဟုတ္ ပိုင္ဆုိင္သည့္ ေျမပံုကို ေၾကးတုိင္ႏွင့္ေျမစာရင္းဦးစီးဌာန မွ ထုတ္ေပးရပါတယ္။
ေမး- ယခင္ ဖဆပလ အစိုးရလက္ထက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပံု အေျခအေနကို သိပါရ ေစ။
ေျဖ- ယခင္ ဖဆပလ ေခတ္တြင္လည္း ၁၉၅၃ခုႏွစ္၊ လယ္ယာေျမႏုိင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ ရာ၌လည္း ဥပမာအေနျဖင့္ လယ္ယာ ေျမ ေ၀ျခမ္းေရးလုပ္ရာ၌ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ားက ေလွ်ာက္ထားရျခင္း မလုပ္ရဘဲ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ အညီ ေျမယာေကာ္မတီမ်ားက စိစစ္ၿပီး ခ်ထားေပးခဲ့ေၾကာင္းေတြ႕ရပါတယ္။ ပိုင္ ဆုိင္ခြင့္လက္မွတ္မ်ားကို ေတာင္သူ လယ္ သမားအား ထုတ္ေပးသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါ တယ္။
ယခုေခတ္ေရာက္မွ ဥပေဒအပုိဒ္ ပုဒ္မ (၄)(၅)(၆)အရ လုပ္ေနလွ်င္ေတာင္ သူလယ္သမားမ်ားအား ဒုကၡေပးသလို ျဖစ္ေနမည့္အျပင္ ေၾကးတုိင္ႏွင့္ ေျမစာ ရင္းဦးစီးဌာနတြင္လည္း ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးမ်ား ပိေနမည္ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္လက္ မွတ္ရရွိၿပီးမွ လႊဲေျပာင္းေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား အတြက္သာ စဥ္းစားလွ်င္ဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ တစ္ႏုိင္ငံ လံုးအတုိင္းအတာအရ လယ္သမားအား လံုးေလွ်ာက္လာမႈကို လုပ္ရမည္ဆိုလွ်င္ ေၾကးတိုင္ႏွင့္ေျမစာရင္းဦးစီးဌာနတြင္ ဌာန၏ မူလလုပ္ငန္းမ်ား ထိခိုက္လာမည္ ကို စိုးရိမ္မိပါတယ္။ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္၊ လယ္ ယာေျမ နုိင္ငံပိုင္လုပ္စဥ္က လယ္ယာ ေျမႏုိင္ငံပိုင္ျပဳလုပ္ေရးႏွင့္ေလွ်ာ္ေၾကးေပး ေရးတို႔ဌာနကို သီးျခားဖြဲ႕စည္းၿပီး သီးျခား လုပ္ခိုင္းသည္ကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေၾကး တုိင္ႏွင့္ေျမစာရင္း ဦးစီးဌာနတြင္ ဤကိစၥ ကိုပါ ေရာေထြးလုပ္ေနရလွ်င္ ေၾကးတိုင္ ႏွင့္ ေျမစာရင္းဦးစီးဌာန၀န္ထမ္းမ်ား ၀န္ ထုပ္၀န္ပိုးပိေနမည့္အျပင္ လုပ္ငန္း မႏုိင္ မနင္းျဖစ္လာၿပီး အက်င့္ပ်က္မႈမ်ား ေပၚ ေပါက္လာမည္ကို စိုးရိမ္မိပါတယ္။
ေမး- ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အန္ကယ္။
စိုး၀င္းႏိုင္
No comments:
Post a Comment