Wednesday, August 8, 2012

ကားကိစၥ၊ဆိုင္ကယ္ကိစၥ လႊတ္ေတာ္တြင္ေမးၿပီ

ကားကိစၥ၊ဆိုင္ကယ္ကိစၥ လႊတ္ေတာ္တြင္ေမးၿပီ


ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး၊ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၆) ဦးခင္ေမာင္ရီမွ စီမံကိန္း ဆိုတာ အက်ဳိးရွိရွိနဲ႔ခိုင္မာေနရင္ ယေန႔ အထိ ရွိေနမွာပဲ ရွိလည္းရွိၾကပါတယ္။အဲ့ဒီမွာေျပာခ်င္တာက စီမံကိန္း ဆိုတာ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပထမဦးဆံုး ကားပါမစ္ တင္သြင္းခြင့္၊ ဒုတိယအခ်က္က ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္   ကိစၥပါပဲ။ စတုတၳ အႀကိမ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာပဲ။ မွားရင္ ေတာ့  ခြင့္လႊတ္ပါ။ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ေတြကို အႀကိမ္ႀကိမ္တရားမ၀င္ လိုင္စင္ ေပးခဲ့တာရွိပါတယ္။ ေကာင္းပါတယ္။ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္လည္း အခြန္ေကာက္ လို႔ ရပါတယ္။  တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ေလာက္မွာ ထထၿပီး (၁)သိန္းခြဲ(၂)သိန္းေလာက္ ၀င္ၿပီးေတာ့မွ အဆင္မေျပတဲ့သေဘာ ေတြရွိေနပါတယ္။ (၄)လတစ္ႀကိမ္ စီမံကိန္းေတြ၊ (၃)လ စီမံကိန္းေတြ  စသည္ျဖင့္ဒီလိုလုပ္ၿပီးေပးေနရတာက သိပ္ေတာ့ပံုစံမက်ဘူးလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။အဲ့ဒီမွာ ဘာသြားေတြ႕လဲဆိုေတာ့ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္တုန္းကလည္း ျပည္ပက သြင္းခဲ့တယ္။ စက္မႈဇုန္ထုတ္ေတြက်သြား ခဲ့တယ္။ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ စက္မႈမူ၀ါဒကို အယံုၾကည္ၿပီးေတာ့ လာေရာက္ရင္းႏွီးတဲ့ ကုမၸဏီေတြ ဥပမာအားျဖင့္ ဆူဇူကီး တို႔လို ျပည္ပက လာေရာက္ရင္းႏွီး လုပ္ကိုင္ၾကသလို  ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္ ေတြကလည္း အခုလိုတရားမ၀င္ေမွာင္ခို ထုတ္လုပ္တာေတြလည္းရွိေနၿပီ။ ဒါေတြ ဟာ ေပါေပါပဲ၀င္လာၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ ဆံုးက်ေတာ့  အခြန္ေဆာင္ၿပီး လိုင္စင္ ေပးလိုက္ရတာပဲ။ အဲဒါ တရား၀င္လုပ္ တာ မရွိဘူး။ျပည္တြင္းကလုပ္ငန္းေတြ လည္းထိခိုက္ပါတယ္။ အက်င့္ပ်က္တဲ့ ဟာေတြပဲ ေပၚလာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အဓိကေျပာခ်င္တာက  အမည္ေျပာင္း တဲ့ကိစၥပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လက္ထဲမွာ တရား ၀င္၀ယ္ထားတဲ့ ဘိုင္ဗာလို ဟာမ်ဳိး  ဆူဇူကီးတို႔လိုဟာမ်ဳိး၀ယ္ထားတဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြကို နာမည္ေျပာင္းၿပီး သက္တမ္းတိုးမယ္ဆိုရင္  (၇) ေသာင္း ေလာက္က်မယ္။တရားမ၀င္ျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္ဆိုင္ကယ္လုပ္၊  ၀ယ္ၿပီး ႀကိဳက္တဲ့ အခ်ိန္နာမည္ ေပါက္အခြန္ပါမွ ေလးေသာင္းနဲ႔ ရွစ္ေထာင္ပဲက်ပါတယ္။ဒါဟာလဲ ျခားနားခ်က္ေတြပဲျဖစ္တယ္။
  ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခ်င္တဲ့အခ်က္က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သြင္းတဲ့ကိစၥ  ဆိုင္ကယ္ ၀င္လာတာကိုလိုင္စင္ေပးတဲ့ကိစၥေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ ေရရွည္ခိုင္မာတဲ့ ထာ၀ရ ခိုင္ၿမဲမယ့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ဳိး ရွိမယ့္  စီမံကိန္းျဖစ္ရင္ပိုေကာင္းမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ ရင္ေတာ့ ၀င္ၿပီးရင္ထြက္မယ္။ဒါ့ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ထားၿပီးျဖစ္ တဲ့တည္ေထာင္ထားတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ၊ ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းေတြ၊မထိခိုက္ေအာင္   ျပည္သူေတြတကယ္အက်ဳိးရွိေအာင္ အခြန္မနစ္နာေအာင္ အားလံုး အတြက္ အက်ဳိးရွိမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ တရားမ၀င္ ဆိုင္ကယ္ တင္သြင္းျခင္း တရား၀င္လိုင္စင္ တင္သြင္းျခင္းကိစၥ ေရရွည္အက်ဳိးတက္ ေရာက္မႈရွိတဲ့ မူ၀ါဒမ်ဳိးခ်မွတ္၍ ဤနည္း ဥပေဒမူ၀ါဒမ်ဳိး ရွိမရွိဆိုတာ ေမးျမန္း လိုပါတယ္။
ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္    အမွတ္(၉၆) ဦးခင္ေမာင္ရီ၏ “ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ျပဳျခင္းႏွင့္ တရားမ၀င္   ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္တင္သြင္းျခင္းကို တရား၀င္လုိင္စင္ ထုတ္ေပးျခင္းကိစၥမ်ဳိး ၌ ေရရွည္အက်ဳိးသက္ေရာက္မည့္ မူ၀ါဒ  မ်ဳိးကို ခ်မွတ္၍ ဥပေဒ/နည္းဥပေဒ/အမိန္႔  ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္သြားရန္ အစီစဥ္ရွိ/မရွိ” ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍-
အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ယာဥ္အုိယာဥ္ ေဟာင္းမ်ားအား သတ္မွတ္မွတ္ပုံတင္ သက္တမ္းကုန္ဆံုးပါက ပယ္ဖ်က္ေလ့ရွိ ပါေၾကာင္း သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံ၍ အစားထိုးယာဥ္တင္သြင္းမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္  ေပးလ်က္ရွိျခင္းမွာ ျပည္သူမ်ားနစ္နာမႈ  မရွိေအာင္ အဆင့္ဆင့္အေကာင္အထည္  ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေနာင္တြင္ ပါမစ္မလိုဘဲ Show Room မ်ား၌ ကားသစ္မ်ား ၀ယ္ယူႏိုင္ရန္အထိ    ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ဆုိင္ရာ  ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီကို သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကိးဌာနမ်ား ပါ၀င္ေစလ်က္ ျပည္ေထာင္ စုအစိုးရအဖြဲ႕႐ုုံး၏ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တို ဘာ ၂၈ ရက္ ေန႔စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာ စာအမွတ္ ၄၅/၂၀၁၁ ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေပးခဲ့ ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း  အပ္ႏွံ၍ အစားထိုးယာဥ္ တင္သြင္းျခင္း၊ ကုမၸဏီမ်ား၊ ႏုိင္ငံျခားတြင္ အလုပ္လုပ္ သူမ်ား၊ သေဘၤာသားမ်ား၊ ႏုိင္ငံျခားေငြAccountရွိသူမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ကားတင္သြင္းမႈမ်ားကို တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္   စနစ္တက် ခြင့္ျပဳေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိ   ပါေၾကာင္း ယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံ၍ အစား ထိုးယာဥ္တင္သြင္းရာတြင္ ႏိုင္ငံျခားမွ   ကိုယ္တုိင္မွာယူတင္သြင္းရန္ အခက္အခဲ  ရွိသူမ်ားအတြက္ ျပည္တြင္း၌ လြယ္ကူ အဆင္ေျပစြာ ၀ယ္ယူႏိုင္ရန္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္Sale Center မ်ားကို ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳ ၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို Consignment စနစ္ျဖင့္ တင္သြင္းေရာင္းခ်ေစလ်က္  ရွိပါေၾကာင္း။
အမ်ားျပည္သူ သြားလာမႈအဆင္ေျပ  ေစရန္Taxi မ်ား၊ ခရီးသည္သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရးCity Bus မ်ားကို အလြယ္ တကူ၀ယ္ယူတင္သြင္းႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ေပးထားသကဲ့သို႔ ကုန္စည္သယ္ယူ   ပို႔ေဆာင္မႈအတြက္လိုအပ္ေသာTruck ကားမ်ားကိုလည္း လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္း  ခြင့္ျပဳေနၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔တင္   သြင္းမွတ္ပုံတင္ရာတြင္ အခြန္အခမ်ား    ေလ်ာ့နည္းသက္သာေစရန္အတြက္လည္း   သက္ဆုိင္ရာဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္၀န္ႀကီး  ဌာန၊ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ႏွင့္ ၫွိႏႈိင္းတင္ျပေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္ရွိ ပါေၾကာင္း၊ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မူ၀ါဒမွာ ေရရွည္  တည္တံ့သည့္ မူ၀ါဒသစ္ျဖစ္ၿပီး အမိန္႔ႏွင့္   ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအျဖစ္သာ ထုတ္ျပန္     ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ ျပည္သူလူထုအမ်ားစု  လိုလားသည့္ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း စည္းမ်ဥ္းစည္း ကမ္းမ်ား ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ လူနည္းစုအက်ဳိး ထိခိုက္ႏိုင္ မႈရွိေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ အက်ဳိးေက်းဇူး  ခံစားၾကရသကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံ၏Image လည္း တိုးတက္ေစခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္Inline  ျဖစ္ရန္အတြက္ ယာဥ္ေဟာင္းမ်ား ကိုသာ အႏၱရာယ္မကင္းစြာအသံုးျပဳေနရ မည့္အစား အသင့္အတင့္ေကာင္းမြန္ေသာ  ယာဥ္မ်ား အသစ္ထုတ္လုပ္ေသာယာဥ္ မ်ားေရာက္ရွိေတြ႕ျမင္အသံုးျပဳေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဆက္လက္၍ ျပည္ပမွ  တရားမ၀င္တင္သြင္းလာေသာ ေမာ္ေတာ္  ဆုိင္ကယ္မ်ားအား လုိင္စင္ထုတ္ေပးမည့္ ကိစၥသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ျပည္သူအက်ဳိးကို  ေရွး႐ႈသည္မွန္ေသာ္လည္း ျပည္တြင္း၌ တရား၀င္အခြန္ေဆာင္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ ကယ္ထုတ္လုပ္သူမ်ားအား ထိခိုက္ေစ  ေၾကာင္း ေမးျမန္းခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လိုင္စင္မဲ့ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ားကို ယာဥ္မွတ္ပုံတင္ျပဳလုပ္ေပးျခင္းအား ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း (၇) ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည့္အျပင္ လိုင္စင္ မဲ့ဆုိင္ကယ္မ်ား ဆက္လက္ရွိေနသျဖင့္ (၈) ႀကိမ္ေျမာက္အျဖစ္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၅ ရက္မွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ ၄ ရက္အထိ (၄) လတာ ကာလသတ္မွတ္  ကာယာဥ္မွတ္ပုံတင္ ေဆာင္ရြက္ေပးလ်က္  ရွိၿပီး ယင္းကာလေက်ာ္လြန္ပါက လိုင္စင္ မဲ့ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ားအေပၚ ထိေရာက္  ေသာအေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားရန္ရွိပါ ေၾကာင္း၊ တရားမ၀င္ တင္သြင္းထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား ၀ယ္ယူစီးနင္း ေနသူမ်ားကို တရား၀င္မွတ္ပုံတင္ျပဳလုပ္   ေပးျခင္းျဖင့္ စည္းကမ္းဥပေဒႏွင့္ အညီ ျဖစ္လာေစေရးႏွင့္ တရားမ၀င္တင္သြင္းမႈ မ်ားအား အကာအကြယ္ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ ရန္ ရည္ရြယ္ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊   ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဆုိင္ကယ္၏သတ္  မွတ္တန္ဖိုးအေပၚအေကာက္ခြန္ (၅) ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ (၅) ရာခိုင္ႏႈန္းေကာက္ခံခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္း  ရွိ စက္မႈဇုန္မ်ား၌ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္  ထုတ္လုပ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြင္   (၃)ရာခိုင္ႏႈန္းသာ က်သင့္ေစရန္ အမိန္႔ ေၾကာ္ျငာစာ ထုတ္ျပန္၍ ေလ်ာ့ေပါ့သက္  သာခြင့္ျပဳထားသည့္အျပင္ ကုန္ၾကမ္း တင္သြင္းစဥ္ေပးခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းခြန္အား  ကုန္ေခ်ာေရာင္းခ်ရာတြင္ ခုႏွိမ္ခြင့္ကို ခြင့္  ျပဳေပးခဲ့သည့္အတြက္ ျပည္တြင္းေမာ္ေတာ္  ဆိုင္ကယ္ထုတ္လုပ္သူမ်ားမွာ ေစ်းကြက္ တြင္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမရွိေစႏုိင္ေၾကာင္း။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္မ်ား တင္သြင္းထုတ္လုပ္ျခင္း၊လိုင္စင္  ထုတ္ေပးျခင္းကိစၥမ်ားကို မိမိႏိုင္ငံအတြင္း ထုတ္လုပ္မႈ၊ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊သံုးစြဲမႈ၊အေျခခံ  အေဆာက္အအံုမ်ားလိုအပ္မႈ၊လမ္းပန္း ဆက္သြယ္မႈ၊ျပည္တြင္းႏွင့္ႏိုင္ငံတကာ  ေစ်းကြက္ စသည့္အေျခအေနမ်ားကို   အေျခခံသံုးသပ္၍ ေရရွည္အက်ဳိးသက္ ေရာက္မည့္မူ၀ါဒခ်မွတ္ၿပီး ဥပေဒ၊နည္း  ဥပေဒ၊အမိန္႔ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ား ဆက္လက္   ထုတ္ျပန္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး   ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီးေဒါက္တာ ပြင့္ဆန္းေမးျမန္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။

စိုး၀င္းႏိုင္

No comments:

Post a Comment