တပ္မေတာ္အစိုးရသည္ ျပည္သူေတြ စီးပြားေရး တိုးတက္ေအာင္ မလုပ္တတ္ပါ။
လံုၿခံဳေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးမ်ားတြင္ အလြန္အမင္း
ပရိယာယ္ႂကြယ္၀စြာျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ . . .
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အင္အား အေတာင့္တင္းဆံုးျဖစ္ေသာ လက္နက္ကိုင္
အဖြဲ႕အစည္းကို ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ဟု ယခုအခါ ေခၚေ၀ၚေနၾကပါသည္။ အျခားေသာ
လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားလည္း ရွိပါေသးသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ရဲတပ္ဖြဲ႕သည္ပင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ကို မေက်ာ္ႏိုင္ပါ။ အျခားေသာ လက္နက္ကိုင္
အဖြဲ႕အစည္း မ်ားလည္း ရွိပါေသးသည္ ဆိုေသာ္လည္း ေဒသတစ္ခုတြင္သာ
စိုးမိုးႏိုင္ပါသည္။ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ကေတာ့ တစ္ျပည္လံုး၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကို
စိုးမိုးႏိုင္ပါသည္။ ယခင္က ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သည္ တိုင္းျပည္ကို စစ္ေရးအရ
က်ဴးေက်ာ္ လာသူမ်ားအား ခုခံကာကြယ္သည့္ တာ၀န္ကို ယူခဲ့ၾကေသာ္လည္း
ဆိုလိုသည္မွာ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂ ရက္ေန႔
မတိုင္မီ အခ်ိန္ကိုပါ။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂ ရက္မွသည္ ယေန႔အထိဆိုပါလွ်င္
စစ္ေရး၊ မီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးေတြကိုပါ ျပည္သူ႔ဆႏၵမပါဘဲ
အတင္းအက်ပ္ ပါ၀င္ လုပ္ေဆာင္ေနပါသည္။ တပ္မေတာ္သည္ အလြန္ပင္ ပရိယာယ္
ႂကြယ္၀ပါသည္။ လက္နက္ကိုင္ေနသူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း မိန္းမၪာဏ္
အလြန္ႂကြယ္၀ပါသည္။ ႂကြယ္ရမွာေပါ့၊ လူ႕အသက္ႏွင့္ ရင္းရသည့္ အလုပ္မို႔လား။ …
ၾကည့္ပါ။ စစ္ေၾကာင္းတစ္ေၾကာင္းသည္ မိမိပစ္မွတ္ေနရာကိုသြားမည္၊
ခ်ီတက္မည္ဆိုပါက ထင္ရွားေအာင္ ဥပမာ ျပရလွ်င္ ကမ္းနား တစ္ေလွ်ာက္ရွိ
ဆူးေလဘုရားမွ ေရႊတိဂံုဘုရားသို႔ ခ်ီတက္မည္ဆိုလွ်င္ ဆူးေလမွ
ဗိုလ္တေထာင္ဘုရား၊ က်ိဳကၠဆံဘုရားတို႔ကို ခ်ီတက္သြားၿပီးမွ ကန္ေတာ္ႀကီးကေန
ေရႊတိဂံုဘုရားသို႔ ခ်ီတက္ ပါလိမ့္မည္။ ဆူးေလ ဘုရားလမ္းအတိုင္း
ကန္ေတာ္ႀကီးကို သြားမည္မဟုတ္ပါ။ ဒါဘာေၾကာင့္လဲ။ ရန္သူကို လွည့္စား
လိုက္တာပါ။ မထင္မွတ္သည့္လမ္းမွ သြားမွသာ ရန္သူနဲ႔ မေတြ႕မွာ ျဖစ္သည္။
ထိုအက်င့္က ျပည္သူ ကို အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ အခါမွာလည္း က်င့္သံုးေနပါသည္။ ယခုအခါ
တပ္မေတာ္ အစိုးရသည္ စီးပြားေရးမွလြဲ၍ (ကိုယ္က်ိဳးရွာ စီးပြားေရးေတာ့
ကၽြမ္းပါသည္) ျပည္သူေတြ စီးပြားေရး တိုးတက္ေအာင္ မလုပ္တတ္ပါ။ လံုၿခံဳေရး၊
ႏိုင္ငံေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးမ်ားတြင္ အလြန္အမင္း ပရိယာယ္
ႂကြယ္၀စြာျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ ေနပါၿပီ။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ကာလ
ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ ေက်ာ္လာေတာ့ တိုင္းျပည္အတြက္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊
ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စိတ္ဓာတ္ ေရးရာေတြမွာ ႏိုင္ငံတကာက အံ့ၾသေလာက္ေအာင္
က်ဆင္းလာ၍ စစ္ယူနီေဖာင္းနဲ႔ ၀တ္ၿပီး မအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ့ဘဲ အရပ္သား
အစိုးရဆိုၿပီး ယခင္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက ပုဆိုး၀တ္၊ ေခါင္းေပါင္းေပါင္း၊
တိုက္ပံုအက်ႌ တကားကားႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ျပလိုက္ပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့ အသြင္ေျပာင္း
အစိုးရပါ။ အက်င့္မေျပာင္း၊ စ႐ိုက္မေျပာင္း၊ စိတ္ဓာတ္လည္း မေျပာင္းဘဲ
အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာပါ။ အမ်ားက ေ၀ဖန္ေနၾကပါၿပီ။ သက္ဆုိင္ရာ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕
အႀကီးအကဲတစ္ဦးနဲ႔ သတင္းေထာက္တစ္ဦး အေမးအေျဖ လုပ္သလို ျပည္သူကေျပာရင္
ေျပာတဲ့လူေခၚ ခဲ့ဆို ဒုကၡ။ ျပည္သူနဲ႔အစိုးရ ယံုၾကည္မႈ ရိွေစခ်င္ရင္ ဘာေတြမွ
လုပ္မေနပါနဲ႔။ စစ္ အစိုးရတုန္းက ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ထိပ္ဆံုးက တာ၀န္ယူေနတဲ့
ပုဂိၢဳလ္မ်ား ဆင္းေပးလိုက္ရင္ ယံုၾကည္မႈက အလိုလို ရသြားမွာပါ။ တကယ္
ယံုၾကည္မႈ ရခ်င္ရင္ အဲဒီနည္းက အျမင္သာဆံုး နည္းပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔
မလုပ္ႏိုင္ၾကသလဲ။ အေျဖက ““မင္းတို႔ ငါမေသမခ်င္း မဆင္းၾကနဲ႔””လို႔ မွာစကား
ရွိထားလို႔ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က မိမိတို႔ရဲ႕ ဘိုးဘြား အေမြ ဒါတို႔ျပည္၊
ဒါတို႔ေျမ တို႔ပိုင္တဲ့ေျမက ရထားတဲ့ စည္းစိမ္ ဥစၥာေတြကို ထိပါးမွာေတြ စတဲ့
အေၾကာင္းေတြလည္း ပါမွာပါ။ ဘုရင္ေခတ္ကဆို ေတာင္စြယ္ေနကြယ္ရင္ သတ္ေစဆိုတဲ့
အမိန္႔ကို အတည္ျပဳရတဲ့ အာဏာ ပါးကြက္သားဟာ လူသတ္ၿပီး အသက္ေမြး ခဲ့ရေသးတာ။
သူတို႔ ဘယ္လို စိတ္ထားနဲ႔ ထမင္းစားႏိုင္ၾက ပါလိမ့္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။
ဒီလိုရက္စက္စြာ ျပဳလုပ္ၿပီးမွ ကိုယ့္အသက္၊ ကိုယ့္မိသားစု အသက္ရွင္ရတာ
စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ရင္နာစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။
ငါမေသမခ်င္း မဆင္းၾကနဲ႔ စကားကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြက
ျမင္ရၾကားရ ဖတ္ရ ေနပါတယ္။ အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒ ကိစၥပါပဲ။
ဒီဥပေဒ မျပင္သေရြ႕၊ မပ်က္သေရြ႕ ဒီမိုကေရစီ ဆိုတာ ေ၀းေနဦးမွာပါ။ အခုေျပာေန
လုပ္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီဟာ ဂ်ပန္ေခတ္က ဂ်ပန္က ေပးခဲ့တဲ့ လြပ္လပ္ေရးလိုပါပဲ။
အဲဒီတုန္းက ေျပာေလ့ရွိတာကေတာ့ ေရႊရည္စိမ္ လြတ္လပ္ေရးတဲ့။ အခုလည္း
ေရႊရည္စိမ္ ဒီမိုကေရစီပါပဲ။ ေရႊအစစ္မွမဟုတ္တာ။ ေၾကးတို႔၊ ေငြတို႔ကို
ေရႊရည္စိမ္ထားတာပါ။ အျခားနည္းလည္း ေျပာၾက ေသးသည္။ အေပၚယံ ေရႊမႈန္ႀကဲ အထဲက
ေနာက္ေခ်းခံ(ႏြားေခ်းခံ) ပါပဲ။ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါ။ အခု အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုၿပီး လုပ္ေနၾက၊ ညိႇေနၾကတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း လက္ထက္၊ နအဖ
လက္ထက္၊ အခု လက္ထက္ မေအာင္ျမင္ေသးဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ဧရာ၀တီျမစ္ကိစၥ၊
သမၼတဦးသိန္းစိန္က သူ႔လက္ထက္မွာ ရပ္ဆိုင္းလိုက္တယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ သူ႔ကို
ရာသက္ပန္ သမၼတအျဖစ္ ထားမွျဖစ္ေတာ့မယ္။ ေနာက္တစ္ခု လက္ပံေတာင္း ေတာင္ကိစၥ။
ေနာက္လယ္ သိမ္းယာသိမ္း၊ အိမ္ေျမေတြ သိမ္းတဲ့ကိစၥ၊ ရခိုင္နဲ႔ ဘဂၤါလီကိစၥ။
ဘာမွ မေအာင္ျမင္ေသးဘူး။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းရဲ႕သတၱိကို
ခ်ီးက်ဴးခ်င္ပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္း ဦးေဆာင္ၿပီး
အုပ္ခ်ဳပ္စက ျမန္မာျပည္က ကုလားေတြကို ေလယာဥ္ေတြ၊ သေဘၤာ ေတြနဲ႔ ဆိုင္ရာ
ေနရင္းေဒသကို ျပန္ပို႔ခဲ့တယ္။ ခုအစိုးရကလည္း လုပ္လို႔မရဘူးလား။
ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ တရား၀င္ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ ဘိုးဘြား လက္ထက္ကေန
ျမန္မာႏိုင္ငံသား စစ္စစ္ေတြကို အစုလိုက္၊ အၿပံဳလိုက္၊ သံဃာေတာ္ေတြကို
အစုလိုက္၊ အၿပံဳလိုက္ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္မိန္႔ ေပးခဲ့ေသးတာပဲ။ ဒီဘဂၤါလီကိစၥ
မရွင္းေပးႏိုင္ဘူး လား။ လူ႔အခြင့္အေရး တစ္ခုက ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ
ကိုယ္ေနထိုင္ခြင့္ ရွိတယ္။ တျခားႏိုင္ငံမွာ ေနခ်င္ပါက တျခား ႏိုင္ငံရဲ႕
ဥပေဒနဲ႔အညီ ေနႏိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ဥပေဒကို ေဖာက္ဖ်က္ပါက အေရးယူရမွာေပါ႔။
ဘာေၾကာင့္ အေရးမယူတာလဲ။ အခ်ိဳ႕ဘဂၤါလီေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံသားကတ္ေတြ
ရွိေနေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အဲဒါက အဲဒီမွာ တာ၀န္က်တဲ့ လ၀က ၀န္ထမ္းေတြေၾကာင့္
ပါပဲ။ အဲဒီ၀န္ထမ္း ဘယ္သူလဲဆိုတာ ထုတ္ေပးတဲ့ ကတ္ေပၚမွာ လက္မွတ္
ထိုးခဲ့သူပါပဲ။ အဲဒီ၀န္ထမ္းကို အေရးယူရမွာပါ။ အဲဒီကတ္ကို ဖ်က္သိမ္းရမွာပါ။
ဘာျဖစ္လို႔ အေရးမယူ တာလဲလို႔ ေမးခ်င္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု ျပႆနာ ေဖာ္ထုတ္ လာျပန္ပါတယ္။ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကို လႊတ္ေတာ္က
ေရးဆြဲဖို႔ သမၼတက သ၀ဏ္လႊာ ပို႔ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္က သက္ဆိုင္ရာဌာနက ေရးဆြဲရန္
လိုေၾကာင္း ျပန္ပို႔ပါတယ္။ ဒီလုပ္ရပ္ေတြက လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး ပဋိပကၡကို
ေရွး႐ႈေစပါတယ္။ မ်ိဳးေစာင့္တယ္ဆိုတာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အသိနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္။
မ်ိဳးမေစာင့္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြကလည္း စီးပြားေရးေၾကာင့္၊
ႏိုင္ငံေရး ေၾကာင့္၊ ေသြးသားေၾကာင့္စတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ရွိပါတယ္။ အဓိက,က
လူေတြရဲ႕ ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာ မစြန္႔ခ်င္တာ၊ အာဏာရယူခ်င္တာ၊
မတရားလုပ္ခ်င္တာစတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ ေလာဘက အရင္းခံ တာပါ။ ကိုယ့္ အမ်ိဳးကို
ေစာင့္ေရွာက္သင့္တာ မွန္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုပါက တစ္ဖက္ႏိုင္ငံက လူဦးေရေတြ
မတရားမ်ားလို႔ ေနစရာမရွိလို႔ လူလံုးနဲ႔ ဖိ၀င္လာတာကို ေသြးေႏွာသြားမွာကို
အမ်ိဳးပ်က္ သြားမွာကိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ မတားသလဲ။ မတားႏိုင္ရသလဲ။ ျပည္တြင္းရွိ
ျပည္သူက ကိုယ့္ကို မဲမေပးလို႔၊ မဲေပးမည့္သူ အႀကိဳက္ လုပ္ေပးလိုက္လို႔
သူ႔ဆႏၵ ကိုယ့္ဆႏၵျဖစ္ေအာင္ လိုက္ေလ်ာေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္ ၃ ဦး ဘဂၤါလီ လူမ်ိဳးေတြ ေရာက္ေနရတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြ ဒါေတြကို
အခု အစိုးရသက္တမ္း သံုးႏွစ္ျပည့္ထိ အခ်ိန္ဆြဲ ေနပါတယ္။ ေနာက္လည္း အခ်ိန္
ဆြဲထားမွာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့““ငါ မေသမခ်င္း မင္းတို႔မဆင္းနဲ႔””
လို႔မွာစကား ရွိထားလို႔လားဟု . . .။
ၿမိဳင္တင္လိႈင္
Myanmartandawsint Newspaper
No comments:
Post a Comment