10 April 2014
’’ဒီႏွစ္သိၾကားမင္း ဘာစီးၿပီး ဆင္းသလဲ’’ ဆုိသည့္ အေမးမ်ဳိးကို
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကာလမ်ားက သႀကၤန္ရက္ေတြ နီးလာတိုင္း ၾကားရစၿမဲ။
သိၾကားမင္းက သတၱ ၀ါတစ္ေကာင္ေကာင္ကို စီးမည္။ ဥပမာ-ကြၽဲ၊ ႏြား၊ ဘီလူးစသျဖင့္
ေပါ့။ ေနာက္ လက္တစ္ဖက္စီ တြင္ အရာ၀တၳဳတစ္ခုစီကို ကိုင္၍
လူ႔ျပည္သို႔ဆင္းမည္။ သိၾကားမင္း စီးလာသည့္ အရာႏွင့္ ကိုင္လာေသာ
ပစၥည္းေပၚမူတည္၍ သည္ ႏွစ္တိုင္းျပည္၏ အေျခအေနက ဘယ္လို
ဘယ္၀ါျဖစ္မည္ဆိုသည္ကို ေဟာကိန္းထုတ္ၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးကအစ
စိုက္ပ်ဳိးေရးအလယ္ ရာသီဥတုအေျခအေနႏွင့္ မိုးေလ၀သတို႔ပါ က႑ အစံုပါ၀င္သည္။
ဒါ့အျပင္ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ ေန႔နံအလိုက္ တနဂၤေႏြသားသမီးက ဘယ္လိုဘယ္ပံု၊
တနလၤာသားသမီးကေတာ့ ဘယ္နည္းဘယ္ႏွယ္ စသည့္ ေဟာကိန္းမ်ား
ေ၀ေ၀ဆာဆာပါသည္။သႀကၤန္စာကိုဖတ္ၿပီး သိၾကားမင္းစီးလာသည့္အရာႏွင့္
ကိုင္လာသည့္ ပစၥည္း၏ ဣ႒အနိ႒ေပၚမူတည္၍ တြက္ခ်က္ၾက၊ ခန္႔မွန္းၾကေပါ့။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘိုးဘြားေတြေခတ္က သႀကၤန္စာက ေတာ္ေတာ္ အသံုး၀င္ပံုရသည္။
ယံုလည္းယံုၾကည္ၾကသည္မို႔ မိုးဦးဘယ္လို၊ မိုးေႏွာင္းဘယ္သို႔ဆို ကာ
အသီးအႏွံေတြ စိုက္ပ်ဳိးရိတ္ သိမ္းျပင္ဆင္ၾကသည္။ သႀကၤန္စာ က ေျပာသည့္
ေပါကုန္၊ ရွားကုန္ ေတြကိုၾကည့္ၿပီး အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ၾကသည္တဲ့။
သႀကၤန္နားနီးလာသည့္ တစ္ လေလာက္အလိုတြင္ သႀက္ၤန္စာ ထြက္ရွိလာတတ္သည္။ သႀကၤန္ စာေရာင္းသူက ‘‘ေကာဇာသကၠ ရာဇ္ တစ္ေထာင့္သံုးရာ ....ခုႏွစ္ အတြက္ မႏၲေလးဆရာ...... ရဲ႕ မဟာသႀကၤန္စာေတြ’’ ဟု ေအာ္ ဟစ္ေရာင္းခ်ရင္း ဒီႏွစ္ေတာ့ စေနသားသမီးေတြကို ဖက္သာ ထားၾကေပေတာ့။ အပ်ဳိႀကီး၊ လူပ်ဳိႀကီးေတြ စန္းပြင့္ေနၿပီဆိုတာမ်ဳိး။အဂၤါသားသမီးေတြက ေငြထုပ္ႀကီးပိုက္ရေတာ့မယ္ဆိုတာမ်ဳိး။ ေအာ္တာေတြကို လူေတြက သ ေဘာက်ၾကသည္။ သည္လိုႏွင့္ ဟိုအိမ္က တစ္ေစာင္၊ သည္အိမ္ က တစ္ေစာင္ အားေပးၾက၊ ကိုယ့္ ရဲ႕ တစ္ႏွစ္တာကံၾကမၼာကုိယ္ ၾကည့္ရင္း သေဘာက်ၾကသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔အရြယ္ေရာက္ ေတာ့ သႀကၤန္စာမွာ သိၾကားမင္း ဆင္းသည္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဘဏု ရာဇာအမည္ရွိ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္း က ဆင္းလာတာဟု သိလာရ သည္။ ငယ္ငယ္ကလို သိၾကား မင္းဘီးလူးစီးၿပီး မီးတုတ္ကိုင္လာ လွ်င္ တုိင္းျပည္ မၿငိမ္သက္ျဖစ္ မည္။ မီးအႏၲရာယ္စိုးရိမ္ရမည္ဆုိ တာေတြကိုလည္း မလန္႔တတ္ မေၾကာက္တတ္ေတာ့။
သႀကၤန္ဆိုသည္က ဟိႏၵဴ ၀ါဒ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘက္ ကူးစက္လာျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဆို၏။ ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ား လက္ထက္က အိႏိၵယႏြယ္ေဗဒင္ ပညာရွင္ ပုဏၰားတို႔ ျမန္မာဘုရင္ မ်ားလက္ေအာက္ ၀င္ေရာက္ အမႈထမ္းရင္း သႀကၤန္တြက္႐ိုး က်မ္း၊ ေ၀ဒဂၤက်မ္း၊ အသီတိဓာတ္ က်မ္း စသည္တို႔ျဖင့္ မဟာသႀကၤန္စာမ်ားထုတ္ကာ စီးပြားရွာခဲ့ၾကသည္တဲ့။
သႀကၤန္၊ သကၠရာဇ္စေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၍ သိၾကားမင္းႏွင့္ ျဗဟၼာမင္းတို႔ အခ်င္းမ်ားၾကၿပီး က၀ါလမိုင္း ဆရာထံ အဆံုးအျဖတ္၀င္ရာမွ ျဗဟၼာမင္း႐ံႈး၍ သိၾကားမင္းက ျဗဟၼာမင္းဦးေခါင္းကိုျဖတ္ကာ နတ္သမီးခုနစ္ေဖာ္ကို အလွည့္က် ကိုင္ေစသည္ဆိုေသာ အေၾကာင္း မ်ားကို သႀကၤန္သမိုင္းအျဖစ္ ႀကံ ဖန္၍ သကၠရာဇ္ကိုတည္ ခုနစ္ခု စား၊ ရွစ္ခုစား၊ ၁၂ ခုစား သႀကၤန္ ေဟာကိန္းမ်ားကိုလည္း တီထြင္ ခဲ့ၾကသည္တဲ့။
ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ တရား မ်ားတြင္ သႀကၤန္မပါ။ ျမန္မာႏိုင္ ငံသို႔ သႀကၤန္ဓေလ့ မည္သို႔မည္ပံု ေရာက္ရွိလာသည္ကို သမိုင္းအ ေထာက္အထား အတိအက်မရွိ ဟု ပညာရွင္မ်ားက မည္သို႔ပင္ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပေစကာမူ ေရႊ ျမန္မာတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အ လာ ထိန္းသိမ္းခ်င္သည့္ တလဲြဆံ ပင္ေကာင္းမႈက အေပ်ာ္ၾကဴးစရာ သႀကၤန္ကို ဆက္လက္ဖက္တြယ္ ထားဆဲျဖစ္သည္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳရာတြင္ ေန႔ညအခ်ိန္ကာလ အပိုင္းအျခား မရွိစေကာင္းဟု မည္သို႔ပင္ ဗုဒၶ ၫႊန္ျပၫႊန္ျပ သႀကၤန္ကာလမွသာ ကုသိုလ္ယူလိုသူမ်ား၊ တရားစခန္း၀င္လိုသူမ်ား၊ ဥပုသ္သီတင္း ေစာင့္ခ်င္သူမ်ား၊ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္သူမ်ားႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျပည့္က်ပ္ေနခ်ိန္ အျခားတစ္ဖက္တြင္ေတာ့ နံနက္ေနထြက္သည္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေသာက္စားမူးယစ္ခြင့္၊ လြတ္ လပ္စြာ ေအာ္ဟစ္သီဆုိကခုန္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ သ႐ုပ္ပ်က္၀တ္စား ဆင္ယင္ခြင့္ရေသာ ကာလျဖစ္ သည္။
ျမန္မာျပည္တစ္နံတစ္လ်ား သန္႔ရွင္းေသာ ေသာက္သံုးေရမ ဆုိထားႏွင့္ သာမန္ခ်ဳိးေရသံုးေရ ပင္ အခက္အခဲျဖစ္ေနခ်ိန္ ေႏြ ေခါင္ေခါင္တြင္ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ မွ် မည္မည္ရရ မရွိဘဲ ေရေကာင္း ေရသန္႔မ်ားကို ဗံုးေပါလေအာ ျဖဳန္းတီးပစ္ေနေသာ ကာလ။ ရဲစ ခန္း၊ ေဆး႐ံု၊ စည္ပင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စေသာ ဌာနအသီးသီးမွ သူမ်ား အပူ ကိုယ္ယူရေသာကာလ၊ အရြယ္ေရာက္သားသမီးမ်ားအ တြက္ မိဘတိုင္း စိုးရိမ္ေသာက ေရာက္ရေသာ ကာလလည္းျဖစ္ သည္။ အမွန္ေတာ့ သည္ဘက္ႏွစ္ ပိုင္းမ်ားတြင္ သႀကၤန္ဆိုသည္မွာ ျမန္မာတို႔၏ ပံုရိပ္ဆိုးမ်ားကို အ ရွက္မဲ့စြာေဖာ္ျပေသာ ကာလျဖစ္ လာသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္ကာလ ကေတာ့ သိၾကားမင္း၏ ေခြးသား ေရပုရပိုက္သည္ တန္ခိုးထြားေသး ၏။ သိၾကားမင္း၏ ေခြးသားေရ ပုရပိုဒ္ႏွင့္ ေျခာက္လွန္႔လွ်င္ေၾကာက္ေသးသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း မေကာင္းမႈတစ္ခုခုလုပ္ရမွာ ေၾကာက္ေနတတ္သည္။ ခုေတာ့ ပုရပိုက္ခမ်ာလည္း ဘာအာဏာပါ၀ါမွ်မရွိေတာ့။ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြေနာက္မွာ လူငယ္ေတြအတြက္ တီးတိုးသီးသန္႔အခန္းေတြပါ ရွိသည္ဆိုမွေတာ့ သႀကၤန္သည္ စဥ္းစားစရာေကာင္းသည့္ ပဲြေတာ္တစ္ခုျဖစ္လာေပၿပီ။
ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူးကာလ သႀကၤန္အခါကို စဥ္းစားရင္း ျမန္ မာ့ဒီမိုကေရစီေခတ္ဦးႏွင့္ ခ်ိန္ထိုး စဥ္းစားမိသည္။ သႀကၤန္ကာလ ေရာက္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ သဒၶါတရား ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာရဟန္းေဘာင္ သို႔ ၀င္ၾကသူမ်ားရွိသလို အိမ္ကအ တင္း၀တ္ခိုင္း၍ သာသနာ့ေဘာင္ သို႔၀င္ရေသာ ဒုလႅဘရဟန္းမ်ား က ပိုမ်ားသည္။ ရဟန္းဘ၀ ေရာက္ဖို႔ သိမ္မ၀င္မီ အခ်ိန္ပိုင္း ကေလးမွာပင္ အရက္ကို တ၀ တၿပဲေသာက္ကာ အရက္နံ႔တ လူလူထြက္ေနေသာ ရဟန္း ေလာင္းမ်ားကို ေတြ႔ရတတ္သည္။ ရဟန္းသံုးေလးရက္၀တ္ၿပီး ၀ိနည္း ဆိုတာလည္းမသိ၊ က်င့္၀တ္ဆိုတာလည္းနားမလည္ ေနာက္ ေတာ့လူထြက္ကာ ဒံုရင္းဒံုရင္းအရက္သမား။ ေနာက္ အမွန္္တကယ္ တရားအားထုတ္လိုသည္ထက္ အေနေခ်ာင္အစားေခ်ာင္ရန္ တရားစခန္း၀င္သူမ်ားဆိုသည့္ ကုသိုလ္ေယာင္ေဆာင္သူမ်ားက တစ္ဖက္။အျခားတစ္ဖက္တြင္ သႀကၤန္ဆိုသည္ႏွင့္ အာ၀ါေဒးပဲြလို လိုင္စင္ရ မူးယစ္ရမ္းကားခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ အရွက္မဲ့ခြင့္မ်ားရွိ သည္ဟု ထင္ေနသူမ်ားရွိသည္။ ဒီမုိကေရစီႏွစ္သစ္ဦး ကာလတြင္ေရာ အမွန္တကယ္ ယံုၾကည္မႈမရွိဘဲ ဒီမိုကရက္ေဘာင္အတြင္း တိုး၀င္လာသူမ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီရၿပီကြဆိုကာ ရမ္းခ်င္တိုင္းရမ္းေနေသာ စာေပစာနယ္ဇင္းႏွင့္ အႏုပညာရပ္၀န္းမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ကဲခ်င္တိုင္းကဲေနေသာ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူဆိုသည့္ လူအခ်ဳိ႕ကိုေတြ႔ရသည္။ သႀကၤန္ႏွင့္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခတ္ဦး ပံုရိပ္ေတြက ထပ္တူနီးပါး။
သို႔ဆိုလွ်င္ သႀကၤန္စာက ေရာ။ သႀကၤန္စာဆိုသည္က ေဗ ဒင္ပညာရွင္မ်ားက က်မ္းကိုး က်မ္းကားျပဳ၍ ေနာက္တစ္ႏွစ္အ တြင္းျဖစ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနကို ေဟာကိန္းထုတ္ၾကသည္မို႔ ျမန္ မာ့ဒီမိုကေရစီကာလ ၂၀၁၅ မ တိုင္မီေဟာကိန္းကို ကြၽန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားမိသည္။
သည္ႏွစ္ သိၾကားမင္း ဘယ္ အရာကိုစီး၊ ဘယ္ပစၥည္းကို ကိုင္ သည္လည္း ကြၽန္ေတာ္ လက္ လွမ္းမမီ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သႀကၤန္စာပါ ေဟာကိန္းမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္မသိ။ သို႔ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးေရးမည့္ ႏွစ္ဦးသႀကၤန္စာကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သိခ်င္မိသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက သႀကၤန္စာကို ေရးရာတြင္ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္း၊ ျပည္သူ႔ လိုလားခ်က္မ်ားကို ကိုးကား၍ ေရးမည္လား။ အာဏာတည္ၿမဲေရး ဆက္လက္ခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္ေရးကိုစံျပဳ၍ ေရးမည္လား။ ထို႔တူ႐ူခ်က္ႏွစ္ခုက ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ဦးသႀကၤန္စာ၏ အဆိုးအေကာင္းျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က သိၾကားမင္းပံုရိပ္ျဖင့္ တင္စားရလွ်င္ သမၼ တႀကီးစီးမည့္ အရာႏွင့္ကိုင္စဲြလာမည့္ အရာ၀တၳဳတို႔ကသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ သႀကၤန္စာျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သမၼတႀကီး ကိုင္စဲြသည္မွာ ေအာင္သေျပပန္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါေစ၊ သမၼတႀကီး ခြစီးထားသည္မွာ ျပည္သူမ်ားမဟုတ္ပါေစႏွင့္ဟုသာ အခါခါ ဆုေတာင္းေနမိသည္။
Author: နီဟိန္းေမာ္
7DAY DAILY
သႀကၤန္နားနီးလာသည့္ တစ္ လေလာက္အလိုတြင္ သႀက္ၤန္စာ ထြက္ရွိလာတတ္သည္။ သႀကၤန္ စာေရာင္းသူက ‘‘ေကာဇာသကၠ ရာဇ္ တစ္ေထာင့္သံုးရာ ....ခုႏွစ္ အတြက္ မႏၲေလးဆရာ...... ရဲ႕ မဟာသႀကၤန္စာေတြ’’ ဟု ေအာ္ ဟစ္ေရာင္းခ်ရင္း ဒီႏွစ္ေတာ့ စေနသားသမီးေတြကို ဖက္သာ ထားၾကေပေတာ့။ အပ်ဳိႀကီး၊ လူပ်ဳိႀကီးေတြ စန္းပြင့္ေနၿပီဆိုတာမ်ဳိး။အဂၤါသားသမီးေတြက ေငြထုပ္ႀကီးပိုက္ရေတာ့မယ္ဆိုတာမ်ဳိး။ ေအာ္တာေတြကို လူေတြက သ ေဘာက်ၾကသည္။ သည္လိုႏွင့္ ဟိုအိမ္က တစ္ေစာင္၊ သည္အိမ္ က တစ္ေစာင္ အားေပးၾက၊ ကိုယ့္ ရဲ႕ တစ္ႏွစ္တာကံၾကမၼာကုိယ္ ၾကည့္ရင္း သေဘာက်ၾကသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔အရြယ္ေရာက္ ေတာ့ သႀကၤန္စာမွာ သိၾကားမင္း ဆင္းသည္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဘဏု ရာဇာအမည္ရွိ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္း က ဆင္းလာတာဟု သိလာရ သည္။ ငယ္ငယ္ကလို သိၾကား မင္းဘီးလူးစီးၿပီး မီးတုတ္ကိုင္လာ လွ်င္ တုိင္းျပည္ မၿငိမ္သက္ျဖစ္ မည္။ မီးအႏၲရာယ္စိုးရိမ္ရမည္ဆုိ တာေတြကိုလည္း မလန္႔တတ္ မေၾကာက္တတ္ေတာ့။
သႀကၤန္ဆိုသည္က ဟိႏၵဴ ၀ါဒ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံ ဘက္ ကူးစက္လာျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဆို၏။ ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ား လက္ထက္က အိႏိၵယႏြယ္ေဗဒင္ ပညာရွင္ ပုဏၰားတို႔ ျမန္မာဘုရင္ မ်ားလက္ေအာက္ ၀င္ေရာက္ အမႈထမ္းရင္း သႀကၤန္တြက္႐ိုး က်မ္း၊ ေ၀ဒဂၤက်မ္း၊ အသီတိဓာတ္ က်မ္း စသည္တို႔ျဖင့္ မဟာသႀကၤန္စာမ်ားထုတ္ကာ စီးပြားရွာခဲ့ၾကသည္တဲ့။
သႀကၤန္၊ သကၠရာဇ္စေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၍ သိၾကားမင္းႏွင့္ ျဗဟၼာမင္းတို႔ အခ်င္းမ်ားၾကၿပီး က၀ါလမိုင္း ဆရာထံ အဆံုးအျဖတ္၀င္ရာမွ ျဗဟၼာမင္း႐ံႈး၍ သိၾကားမင္းက ျဗဟၼာမင္းဦးေခါင္းကိုျဖတ္ကာ နတ္သမီးခုနစ္ေဖာ္ကို အလွည့္က် ကိုင္ေစသည္ဆိုေသာ အေၾကာင္း မ်ားကို သႀကၤန္သမိုင္းအျဖစ္ ႀကံ ဖန္၍ သကၠရာဇ္ကိုတည္ ခုနစ္ခု စား၊ ရွစ္ခုစား၊ ၁၂ ခုစား သႀကၤန္ ေဟာကိန္းမ်ားကိုလည္း တီထြင္ ခဲ့ၾကသည္တဲ့။
ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ တရား မ်ားတြင္ သႀကၤန္မပါ။ ျမန္မာႏိုင္ ငံသို႔ သႀကၤန္ဓေလ့ မည္သို႔မည္ပံု ေရာက္ရွိလာသည္ကို သမိုင္းအ ေထာက္အထား အတိအက်မရွိ ဟု ပညာရွင္မ်ားက မည္သို႔ပင္ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပေစကာမူ ေရႊ ျမန္မာတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အ လာ ထိန္းသိမ္းခ်င္သည့္ တလဲြဆံ ပင္ေကာင္းမႈက အေပ်ာ္ၾကဴးစရာ သႀကၤန္ကို ဆက္လက္ဖက္တြယ္ ထားဆဲျဖစ္သည္။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳရာတြင္ ေန႔ညအခ်ိန္ကာလ အပိုင္းအျခား မရွိစေကာင္းဟု မည္သို႔ပင္ ဗုဒၶ ၫႊန္ျပၫႊန္ျပ သႀကၤန္ကာလမွသာ ကုသိုလ္ယူလိုသူမ်ား၊ တရားစခန္း၀င္လိုသူမ်ား၊ ဥပုသ္သီတင္း ေစာင့္ခ်င္သူမ်ား၊ ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္သူမ်ားႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျပည့္က်ပ္ေနခ်ိန္ အျခားတစ္ဖက္တြင္ေတာ့ နံနက္ေနထြက္သည္ႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေသာက္စားမူးယစ္ခြင့္၊ လြတ္ လပ္စြာ ေအာ္ဟစ္သီဆုိကခုန္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ သ႐ုပ္ပ်က္၀တ္စား ဆင္ယင္ခြင့္ရေသာ ကာလျဖစ္ သည္။
ျမန္မာျပည္တစ္နံတစ္လ်ား သန္႔ရွင္းေသာ ေသာက္သံုးေရမ ဆုိထားႏွင့္ သာမန္ခ်ဳိးေရသံုးေရ ပင္ အခက္အခဲျဖစ္ေနခ်ိန္ ေႏြ ေခါင္ေခါင္တြင္ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္ မွ် မည္မည္ရရ မရွိဘဲ ေရေကာင္း ေရသန္႔မ်ားကို ဗံုးေပါလေအာ ျဖဳန္းတီးပစ္ေနေသာ ကာလ။ ရဲစ ခန္း၊ ေဆး႐ံု၊ စည္ပင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စေသာ ဌာနအသီးသီးမွ သူမ်ား အပူ ကိုယ္ယူရေသာကာလ၊ အရြယ္ေရာက္သားသမီးမ်ားအ တြက္ မိဘတိုင္း စိုးရိမ္ေသာက ေရာက္ရေသာ ကာလလည္းျဖစ္ သည္။ အမွန္ေတာ့ သည္ဘက္ႏွစ္ ပိုင္းမ်ားတြင္ သႀကၤန္ဆိုသည္မွာ ျမန္မာတို႔၏ ပံုရိပ္ဆိုးမ်ားကို အ ရွက္မဲ့စြာေဖာ္ျပေသာ ကာလျဖစ္ လာသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္ကာလ ကေတာ့ သိၾကားမင္း၏ ေခြးသား ေရပုရပိုက္သည္ တန္ခိုးထြားေသး ၏။ သိၾကားမင္း၏ ေခြးသားေရ ပုရပိုဒ္ႏွင့္ ေျခာက္လွန္႔လွ်င္ေၾကာက္ေသးသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း မေကာင္းမႈတစ္ခုခုလုပ္ရမွာ ေၾကာက္ေနတတ္သည္။ ခုေတာ့ ပုရပိုက္ခမ်ာလည္း ဘာအာဏာပါ၀ါမွ်မရွိေတာ့။ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြေနာက္မွာ လူငယ္ေတြအတြက္ တီးတိုးသီးသန္႔အခန္းေတြပါ ရွိသည္ဆိုမွေတာ့ သႀကၤန္သည္ စဥ္းစားစရာေကာင္းသည့္ ပဲြေတာ္တစ္ခုျဖစ္လာေပၿပီ။
ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူးကာလ သႀကၤန္အခါကို စဥ္းစားရင္း ျမန္ မာ့ဒီမိုကေရစီေခတ္ဦးႏွင့္ ခ်ိန္ထိုး စဥ္းစားမိသည္။ သႀကၤန္ကာလ ေရာက္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ သဒၶါတရား ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာရဟန္းေဘာင္ သို႔ ၀င္ၾကသူမ်ားရွိသလို အိမ္ကအ တင္း၀တ္ခိုင္း၍ သာသနာ့ေဘာင္ သို႔၀င္ရေသာ ဒုလႅဘရဟန္းမ်ား က ပိုမ်ားသည္။ ရဟန္းဘ၀ ေရာက္ဖို႔ သိမ္မ၀င္မီ အခ်ိန္ပိုင္း ကေလးမွာပင္ အရက္ကို တ၀ တၿပဲေသာက္ကာ အရက္နံ႔တ လူလူထြက္ေနေသာ ရဟန္း ေလာင္းမ်ားကို ေတြ႔ရတတ္သည္။ ရဟန္းသံုးေလးရက္၀တ္ၿပီး ၀ိနည္း ဆိုတာလည္းမသိ၊ က်င့္၀တ္ဆိုတာလည္းနားမလည္ ေနာက္ ေတာ့လူထြက္ကာ ဒံုရင္းဒံုရင္းအရက္သမား။ ေနာက္ အမွန္္တကယ္ တရားအားထုတ္လိုသည္ထက္ အေနေခ်ာင္အစားေခ်ာင္ရန္ တရားစခန္း၀င္သူမ်ားဆိုသည့္ ကုသိုလ္ေယာင္ေဆာင္သူမ်ားက တစ္ဖက္။အျခားတစ္ဖက္တြင္ သႀကၤန္ဆိုသည္ႏွင့္ အာ၀ါေဒးပဲြလို လိုင္စင္ရ မူးယစ္ရမ္းကားခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ အရွက္မဲ့ခြင့္မ်ားရွိ သည္ဟု ထင္ေနသူမ်ားရွိသည္။ ဒီမုိကေရစီႏွစ္သစ္ဦး ကာလတြင္ေရာ အမွန္တကယ္ ယံုၾကည္မႈမရွိဘဲ ဒီမိုကရက္ေဘာင္အတြင္း တိုး၀င္လာသူမ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီရၿပီကြဆိုကာ ရမ္းခ်င္တိုင္းရမ္းေနေသာ စာေပစာနယ္ဇင္းႏွင့္ အႏုပညာရပ္၀န္းမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ကဲခ်င္တိုင္းကဲေနေသာ တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူဆိုသည့္ လူအခ်ဳိ႕ကိုေတြ႔ရသည္။ သႀကၤန္ႏွင့္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေခတ္ဦး ပံုရိပ္ေတြက ထပ္တူနီးပါး။
သို႔ဆိုလွ်င္ သႀကၤန္စာက ေရာ။ သႀကၤန္စာဆိုသည္က ေဗ ဒင္ပညာရွင္မ်ားက က်မ္းကိုး က်မ္းကားျပဳ၍ ေနာက္တစ္ႏွစ္အ တြင္းျဖစ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနကို ေဟာကိန္းထုတ္ၾကသည္မို႔ ျမန္ မာ့ဒီမိုကေရစီကာလ ၂၀၁၅ မ တိုင္မီေဟာကိန္းကို ကြၽန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားမိသည္။
သည္ႏွစ္ သိၾကားမင္း ဘယ္ အရာကိုစီး၊ ဘယ္ပစၥည္းကို ကိုင္ သည္လည္း ကြၽန္ေတာ္ လက္ လွမ္းမမီ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သႀကၤန္စာပါ ေဟာကိန္းမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္မသိ။ သို႔ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးေရးမည့္ ႏွစ္ဦးသႀကၤန္စာကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သိခ်င္မိသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက သႀကၤန္စာကို ေရးရာတြင္ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္း၊ ျပည္သူ႔ လိုလားခ်က္မ်ားကို ကိုးကား၍ ေရးမည္လား။ အာဏာတည္ၿမဲေရး ဆက္လက္ခ်ဳပ္ကိုင္ႏုိင္ေရးကိုစံျပဳ၍ ေရးမည္လား။ ထို႔တူ႐ူခ်က္ႏွစ္ခုက ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ဦးသႀကၤန္စာ၏ အဆိုးအေကာင္းျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က သိၾကားမင္းပံုရိပ္ျဖင့္ တင္စားရလွ်င္ သမၼ တႀကီးစီးမည့္ အရာႏွင့္ကိုင္စဲြလာမည့္ အရာ၀တၳဳတို႔ကသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ သႀကၤန္စာျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သမၼတႀကီး ကိုင္စဲြသည္မွာ ေအာင္သေျပပန္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါေစ၊ သမၼတႀကီး ခြစီးထားသည္မွာ ျပည္သူမ်ားမဟုတ္ပါေစႏွင့္ဟုသာ အခါခါ ဆုေတာင္းေနမိသည္။
Author: နီဟိန္းေမာ္
7DAY DAILY
No comments:
Post a Comment