အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႔ ၈၈ အဖြဲ႕တို႔က ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္ဖို႔တြက္
အထူးသျဖင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကိုျပင္ဖို႔ အတြက္ ၾကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ PR လို႕
လူသိမ်ားတဲ့ ပါတီတစ္ခုခ်င္းစီ အလိုက္ ေရႊးေကာက္ပြဲမွာ ရရိွတဲ့
မဲအေရအတြက္ေပၚ မူတည္ျပီး အခ်ိဳးက် ကိုယ္စားလွယ္ေနရာ ခြဲေ၀တဲ့ စနစ္
က်င့္သံုေရးနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ သီးသန္႕ေဆြးေႏြးဖို႕
အဆိုျပဳလာတာဟာ ထူးျခားမူ ရွိတယ္လို႕ ရခိုင္အမ်ိဳးသား ပါတီ ဒုတိယ
ေခါင္းေဆာင္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ေအးေမာင္က
နိရဥၥရာကို ေျပာပါတယ္။၂၀၁၃ ေလာက္ကတည္းကေန ျမဳပ္ေနတဲ့ ဒီ PR စနစ္ကို အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ
ရုတ္တရက္ အဆိုတင္တာ၊ ျပည္ခိုင္ျဖိဳး ပါတီက ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႕
တပ္မေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အားလံုးနီးပါးက ေထာက္ခံတာ၊ ကန္႕ကြက္တဲ့ NLD
ကိုယ္စားလွယ္ကို ေဆြးေႏြးခြင့္ မျပဳတာ၊ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က
အဆိုျပဳထားတဲ့ အဆိုျပဳလႊာ အေဟာင္းကို မေမွ်ာ္လင့္ပဲ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြကို
ျဖန္႔ေဝထားတာေတြဟာ အေတာ့ကို ထူးျခားမူေတြ ရွိေနတယ္လို႕လည္း သူကဆက္ဆိုပါတယ္။
အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအင္အားစု အန္ဒီအက္ဖ္ပါတီ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသၾကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁) ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚခင္၀ိုင္းၾကည္ က PR လို႕ လူသိမ်ားတဲ့ ပါတီတစ္ခုခ်င္းစီ အလိုက္ ေရႊးေကာက္ပြဲမွာ ရရိွတဲ့ မဲအေရအတြက္ေပၚ မူတည္ျပီး အခ်ိဳးက် ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာ ခြဲေ၀တဲ့ စနစ္ က်င့္သံုေရးနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အဆိုကို ဇြန္လ ၃ ရက္ေန႕က အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တင္သြင္းခဲ့ပါတယ္။
ေဒၚခင္ဝင္းၾကည္ဆိုတဲ့ NDF ပါတီကို ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က ရုတ္တရက္ တင္လိုက္တယ္။ တင္လိုက္ျပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပည္ခိုင္ျဖိဳးဘက္က ေထာက္ခံတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ကန္႔ကြက္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ့ ကန္႔ကြက္ခ်က္ေတြကို အမတ္ေတြကို နားေထာင္ခြင့္မျပဳခဲ့ပါဘူး။ အဲဒါက ဘာနဲ႔သြားျပီး တိုက္ဆိုင္သလဲဆိုရင္ က်ေနာ္ တစ္ခါက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တင္ဖူးတဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေအးခ်မ္းလံုျခံဳေရး အတြက္ ေရတို ေရရွည္ ေဆာင္ရြက္သြားတဲ့ကိစၥေတြကို က်ေနာ္ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ၾက႕ံခိုင္ေရး ပါတီက ဦးလွေဆြက ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ကန္႔ကြက္တဲ့အေၾကာင္းအရင္းေတြကိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌက ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္။ ကန္႔ကြက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ပိတ္ပင္ထားမွဳ မရွိခဲ့ဘူး။ အခု PR စနစ္ကို ေျပာင္းဖို႔ တင္တဲ့ ကာလမွာေတာ့ NLD အမတ္ ဦးသိန္းေဆြက ကန္႔ကြက္တာကို လံုးဝ စကားေျပာခြင့္ မေပးခဲ့ဘူး။ ဒါကလည္း ထူးျခားတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။
ဒါျပင္ သတိထားရမယ့္ အခ်က္ေတြလည္း ရွိတယ္လို႕ ေဒါက္တာ ေအးေမာင္က ဆက္ေျပာပါတယ္။
“ တပ္မေတာ္သားတို႕၊ ျပည္ခိုင္ျဖိဳးတို႔ အထူးသျဖင့္အစိုးရ ရပ္တည္မွဳတို႔ကေတာ့ ေက်ာခ်င္း ကပ္သြားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ထူးျခားမူကေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဖို႔တြက္ NLD တို႔ ၈၈ တို႔ရဲ့ လွုပ္ရွားမွဳေတြ အတြက္ နိုင္ငံေရး Level ညွိမွဳလို႔ထင္ပါတယ္။ ဒါက အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ တာစူ ေနခဲ့လို႔ရွိရင္ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရးမွာ သူမ်ားေျပာသလို Destructive Politic ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သတိထားဖို႔လိုပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာ အဓိကျပသနာျဖစ္လာမယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ေနဆဲကာလ။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ရဲ့ ဖြဲ႔စည္းမူအရ တစ္ျပည္နယ္ သို႔မဟုတ္ တိုင္းတစ္တိုင္းကို ၇ ဦးနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ခုပါတီက စာရင္း သို႔မဟုတ္ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ဆိုရင္ တစ္ျပည္နယ္ ၇ ဦးဆိုတဲ့ ျပသနာေတြ နည္းနည္းေလာက္ ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ထူးျခားတာက ဒီ PR စနစ္ကို သြားခ်င္လို႔လားေတာ ့မသိဘူး။ အထူးသျဖင့္ ရခိုင္ျပည္မွာ ခရိုင္ေတြကို ပိုမို တိုးခဲ့်လာတာေတြကို ေတြ႕ရတယ္။ ခရိုင္ရဲ့ေနာက္မွာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပါတီ List နဲ႔ လာတဲ့ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ထူးထူးျခားျခား ေပၚထြက္ လာမယ္ ထင္တယ္။ သို႔ေပမယ့္ ဒါကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာ ျပသနာ။ အနာဂါတ္ နိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ ျပသနာကေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြးဖို႔လိုမယ္။ ျပည္သူလက္ခံဖို႔လည္းလိုပါလိမ့္မယ္။ ခုဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္တစ္ခုတည္းနဲ႕ မတည္ျငိမ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ျပီးခဲ့တဲ့ေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ မညီမွ်တဲ့ ရလဒ္ေတြကို ျပည္သူေတြက ခါးခါးသီးသီးခံစားေနရတဲ့ ကာလမွာ က်ေနာ္တို႔က ဆင္ျခင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီလိုစနစ္ေၾကာင့္ အစြန္းေရာက္အဖြဲ႕အစည္းေလးေတြ အထူးသျဖင့္ အာဏာရ ပါတီေတြမွာ ပါတဲ့ အစြန္းေရာက္တဲ့ ဘာသာေရး အယူသီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အတိုက္အခံမွာပါတဲ့ ဘာသာေရးမတူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕က သီးသန္႔ခြဲထြက္သြားျပီးရင္ လူမ်ိဳးစုတစ္ခုသို႔မဟုတ္ ဘာသာေရး လူပ္ရွားမွဳ တစ္ခုအေနနဲ႔ ပါတီတစ္ခုအျဖစ္ေပၚျပီးရင္ သူတို႔ရဲ့ သီးသန္႔ လႊတ္ေတာ္ေနရာ ရရွိေရးတြက္ ၾကိဳးစားလာတာေတြကို ေတြ႕ရလာႏိုင္တယ္။”
PR စနစ္အေပၚ အျမင္ကေတာ့ “ ဒါကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေဆြးေႏြးျပီးမွသာ က်ေနာ္တို႔ ဒီ PR လက္ခံနိုင္မွလက္ခံပါမယ္။ လက္ခံခ်င္မွလည္း လက္ခံနိုင္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးမွဳ ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ ျပီးရင္ နိုင္ငံေရးရင့္က်က္မွုနဲ႔ လူမ်ိဳးစု ပဠိပကၡေတြရွိေနတဲ့ ကာလမ်ိဳး ၊ အစြန္းေရာက္ဘာသာေရး အယူသီး ေနတဲ့ ကာလမ်ိဳးမွာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္လို႔ သံုးသပ္ပါယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ကေတာ့ တစ္ေလွ်ာက္ လံုး၀လက္မခံခဲ့ပါဘူး။”
PR စနစ္က ရခိုင္ျပည္သူေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိနိုင္မလား၊ အက်ိဳးယုတ္နိုင္မလားလို႕ ေမးေတာ့ သူက ခုလို ဆိုပါတယ္။
“ PR စနစ္ဆိုတာကေတာ့ အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔နားလည္သေလာက္ ဂ်ာမနီနိုင္ငံမွာေတာင္မွ ေရာေထြးစြာ သံုးပါတယ္။ သူတို႔ပါလီမာန္ ၂ မ်ိဳးရွိတယ္။ မဲဆႏၵနယ္ ၃၁၀ ေလာက္ရွိတဲ့ Lower House မွာက်ေတာ့ အဓိက က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္တဲ့သူက ဆိုတဲ့ စနစ္ကိုသြားသလို ပါတီထဲက ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ပါတီခ်င္း ျပိဳင္တဲ့ စနစ္တစ္ခုလည္း အစေပၚေနတာေတြ႕တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အနည္းဆံုး ျပည္သူရဲ့ ေထာက္ခံမူဆိုတဲ့ ရာခိုင္နွုန္းနဲ႔ အနည္းဆံုး ၅ ရာခိုင္ႏွုန္း အထက္ရမွာသာ ယင္းပါတီကို ပါလီမာန္ထဲကို သြင္းတဲ့စနစ္ရွိပါတယ္။ အခ်ိဳးအစားအလိုက္ေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း ေရာေထြးတယ္။ ရင့္က်က္မွုရွိဖို႔လိုတယ္။ သူတို႔နိုင္ငံမွာ လူမ်ိဳးႏြယ္က ဂ်ာမန္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြက မ်ားပါတယ္။ လူမ်ိဳးတူပါတယ္။ နယ္စပ္ေလာက္မွာပဲ ဒီဘက္က ေဘလ္ဂ်ီယန္ လူမ်ိဳး ေလာက္ပဲ လူမ်ိဳးျခားပါတယ္။ ဒါကျပသနာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔မွာက လူမ်ိဳးအင္မတန္မ်ားတဲ့အခါ လူမ်ိဳးငယ္စု ပါတီေတြ ေပၚေပါက္လာနိုင္ပါတယ္။ ဘာသာမ်ိဳးစံုရွိတဲ့အခါ ဘာသာအယူသီးတဲ့ ပါတီေတြ ေပၚေပါက္လာနိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီပါတီေတြက လႊတ္ေတာ္ထဲကိုေရာက္လာတဲ့အခါမွာ နိုင္ငံေရးအရ အတိုက္ အခိုက္ေတြ ပိုမ်ားလာနိုင္ပါတယ္။ တည္ျငိမ္တဲ့ အစိုးရတစ္ရပ္ကို ဖြဲ႔စည္းဖို႔လည္း ေတာ္ေတာ္ ခက္ခဲသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီဘက္က ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ အျပိဳင္ျဖစ္လာတဲ့ အခါ ရခိုင္ျပည္နယ္တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းလံုျခံဳဖို႔အတြက္ ခိုင္မာတဲ့ျပည္နယ္အစိုးရတစ္ရပ္ကိုဖြဲ႔ဖို႔ အတြက္ ခက္ခဲမွူ ရွိေကာင္းရွိလာနိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကေတာ့ PR စနစ္ကိုလံုးဝလက္မခံဆိုတဲ့ မူခ်ျပီးရင္ အတတ္နိုင္ဆံုး က်ေနာ္တို႕ ၾကိဳးစား ညွိႏွိုင္းျပီးရင္ တိုင္းရင္းသား ပါတီအားလံုးပါ တိုင္းရင္းသားနယ္ေျမေတြမွာပါ တည္ျငိမ္ ေအးခ်မ္း ခိုင္မာတ့ဲ အစိုးရ တစ္ရပ္ကို ခုကာလ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္နဲ႔ တည္ေဆာက္သြားမွသာ ကိုယ့္ေဒသ ကိုိယ့္ျပည္နယ္ ဖြံ႕ျဖိဳး တိုးတက္နိုင္မယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ရွိပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဗဟို ဦးစီးအားနဲ႔ ဗဟိုကိုတည္ေဆာက္တာမ်ားပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ နယ္စြန္ နယ္ဖ်ား ျပည္နယ္ေတြ အားလံုး ဆင္းရဲေနတာျဖစ္တယ္လို႔ ခံယူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခိုင္မာေသာျပည္နယ္အစိုးရမ်ား အမ်ိဳးသား ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား လိုအပ္တဲ့ကာလျဖစ္တဲ့အတြက္ ခိုင္မာေသာ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား ျဖစ္ေပၚေရးကို ျဖိဳခြဲလိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။”
(နိရဥၥရာ- ၄ ဇြန္လ ၂၀၁၄)
အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအင္အားစု အန္ဒီအက္ဖ္ပါတီ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသၾကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၁) ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚခင္၀ိုင္းၾကည္ က PR လို႕ လူသိမ်ားတဲ့ ပါတီတစ္ခုခ်င္းစီ အလိုက္ ေရႊးေကာက္ပြဲမွာ ရရိွတဲ့ မဲအေရအတြက္ေပၚ မူတည္ျပီး အခ်ိဳးက် ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာ ခြဲေ၀တဲ့ စနစ္ က်င့္သံုေရးနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အဆိုကို ဇြန္လ ၃ ရက္ေန႕က အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တင္သြင္းခဲ့ပါတယ္။
ေဒၚခင္ဝင္းၾကည္ဆိုတဲ့ NDF ပါတီကို ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က ရုတ္တရက္ တင္လိုက္တယ္။ တင္လိုက္ျပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပည္ခိုင္ျဖိဳးဘက္က ေထာက္ခံတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ကန္႔ကြက္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ့ ကန္႔ကြက္ခ်က္ေတြကို အမတ္ေတြကို နားေထာင္ခြင့္မျပဳခဲ့ပါဘူး။ အဲဒါက ဘာနဲ႔သြားျပီး တိုက္ဆိုင္သလဲဆိုရင္ က်ေနာ္ တစ္ခါက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ တင္ဖူးတဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေအးခ်မ္းလံုျခံဳေရး အတြက္ ေရတို ေရရွည္ ေဆာင္ရြက္သြားတဲ့ကိစၥေတြကို က်ေနာ္ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ၾက႕ံခိုင္ေရး ပါတီက ဦးလွေဆြက ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ကန္႔ကြက္တဲ့အေၾကာင္းအရင္းေတြကိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌက ခြင့္ျပဳခဲ့တယ္။ ကန္႔ကြက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ပိတ္ပင္ထားမွဳ မရွိခဲ့ဘူး။ အခု PR စနစ္ကို ေျပာင္းဖို႔ တင္တဲ့ ကာလမွာေတာ့ NLD အမတ္ ဦးသိန္းေဆြက ကန္႔ကြက္တာကို လံုးဝ စကားေျပာခြင့္ မေပးခဲ့ဘူး။ ဒါကလည္း ထူးျခားတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။
ဒါျပင္ သတိထားရမယ့္ အခ်က္ေတြလည္း ရွိတယ္လို႕ ေဒါက္တာ ေအးေမာင္က ဆက္ေျပာပါတယ္။
“ တပ္မေတာ္သားတို႕၊ ျပည္ခိုင္ျဖိဳးတို႔ အထူးသျဖင့္အစိုးရ ရပ္တည္မွဳတို႔ကေတာ့ ေက်ာခ်င္း ကပ္သြားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ထူးျခားမူကေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဖို႔တြက္ NLD တို႔ ၈၈ တို႔ရဲ့ လွုပ္ရွားမွဳေတြ အတြက္ နိုင္ငံေရး Level ညွိမွဳလို႔ထင္ပါတယ္။ ဒါက အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ တာစူ ေနခဲ့လို႔ရွိရင္ ျမန္မာ့နိုင္ငံေရးမွာ သူမ်ားေျပာသလို Destructive Politic ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သတိထားဖို႔လိုပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံုဆိုင္ရာ အဓိကျပသနာျဖစ္လာမယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံု ျပင္ေနဆဲကာလ။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ရဲ့ ဖြဲ႔စည္းမူအရ တစ္ျပည္နယ္ သို႔မဟုတ္ တိုင္းတစ္တိုင္းကို ၇ ဦးနဲ႔ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ခုပါတီက စာရင္း သို႔မဟုတ္ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ဆိုရင္ တစ္ျပည္နယ္ ၇ ဦးဆိုတဲ့ ျပသနာေတြ နည္းနည္းေလာက္ ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ထူးျခားတာက ဒီ PR စနစ္ကို သြားခ်င္လို႔လားေတာ ့မသိဘူး။ အထူးသျဖင့္ ရခိုင္ျပည္မွာ ခရိုင္ေတြကို ပိုမို တိုးခဲ့်လာတာေတြကို ေတြ႕ရတယ္။ ခရိုင္ရဲ့ေနာက္မွာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပါတီ List နဲ႔ လာတဲ့ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ထူးထူးျခားျခား ေပၚထြက္ လာမယ္ ထင္တယ္။ သို႔ေပမယ့္ ဒါကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုင္ရာ ျပသနာ။ အနာဂါတ္ နိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ ျပသနာကေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြးဖို႔လိုမယ္။ ျပည္သူလက္ခံဖို႔လည္းလိုပါလိမ့္မယ္။ ခုဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲစနစ္တစ္ခုတည္းနဲ႕ မတည္ျငိမ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ျပီးခဲ့တဲ့ေရြးေကာက္ပြဲရဲ့ မညီမွ်တဲ့ ရလဒ္ေတြကို ျပည္သူေတြက ခါးခါးသီးသီးခံစားေနရတဲ့ ကာလမွာ က်ေနာ္တို႔က ဆင္ျခင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီလိုစနစ္ေၾကာင့္ အစြန္းေရာက္အဖြဲ႕အစည္းေလးေတြ အထူးသျဖင့္ အာဏာရ ပါတီေတြမွာ ပါတဲ့ အစြန္းေရာက္တဲ့ ဘာသာေရး အယူသီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အတိုက္အခံမွာပါတဲ့ ဘာသာေရးမတူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕က သီးသန္႔ခြဲထြက္သြားျပီးရင္ လူမ်ိဳးစုတစ္ခုသို႔မဟုတ္ ဘာသာေရး လူပ္ရွားမွဳ တစ္ခုအေနနဲ႔ ပါတီတစ္ခုအျဖစ္ေပၚျပီးရင္ သူတို႔ရဲ့ သီးသန္႔ လႊတ္ေတာ္ေနရာ ရရွိေရးတြက္ ၾကိဳးစားလာတာေတြကို ေတြ႕ရလာႏိုင္တယ္။”
PR စနစ္အေပၚ အျမင္ကေတာ့ “ ဒါကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေဆြးေႏြးျပီးမွသာ က်ေနာ္တို႔ ဒီ PR လက္ခံနိုင္မွလက္ခံပါမယ္။ လက္ခံခ်င္မွလည္း လက္ခံနိုင္ပါတယ္။ ေဆြးေႏြးမွဳ ရွိဖို႔လိုပါတယ္။ ျပီးရင္ နိုင္ငံေရးရင့္က်က္မွုနဲ႔ လူမ်ိဳးစု ပဠိပကၡေတြရွိေနတဲ့ ကာလမ်ိဳး ၊ အစြန္းေရာက္ဘာသာေရး အယူသီး ေနတဲ့ ကာလမ်ိဳးမွာ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္လို႔ သံုးသပ္ပါယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ကေတာ့ တစ္ေလွ်ာက္ လံုး၀လက္မခံခဲ့ပါဘူး။”
PR စနစ္က ရခိုင္ျပည္သူေတြအတြက္ အက်ိဳးရွိနိုင္မလား၊ အက်ိဳးယုတ္နိုင္မလားလို႕ ေမးေတာ့ သူက ခုလို ဆိုပါတယ္။
“ PR စနစ္ဆိုတာကေတာ့ အထူးသျဖင့္ က်ေနာ္တို႔နားလည္သေလာက္ ဂ်ာမနီနိုင္ငံမွာေတာင္မွ ေရာေထြးစြာ သံုးပါတယ္။ သူတို႔ပါလီမာန္ ၂ မ်ိဳးရွိတယ္။ မဲဆႏၵနယ္ ၃၁၀ ေလာက္ရွိတဲ့ Lower House မွာက်ေတာ့ အဓိက က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္တဲ့သူက ဆိုတဲ့ စနစ္ကိုသြားသလို ပါတီထဲက ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ပါတီခ်င္း ျပိဳင္တဲ့ စနစ္တစ္ခုလည္း အစေပၚေနတာေတြ႕တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အနည္းဆံုး ျပည္သူရဲ့ ေထာက္ခံမူဆိုတဲ့ ရာခိုင္နွုန္းနဲ႔ အနည္းဆံုး ၅ ရာခိုင္ႏွုန္း အထက္ရမွာသာ ယင္းပါတီကို ပါလီမာန္ထဲကို သြင္းတဲ့စနစ္ရွိပါတယ္။ အခ်ိဳးအစားအလိုက္ေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း ေရာေထြးတယ္။ ရင့္က်က္မွုရွိဖို႔လိုတယ္။ သူတို႔နိုင္ငံမွာ လူမ်ိဳးႏြယ္က ဂ်ာမန္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြက မ်ားပါတယ္။ လူမ်ိဳးတူပါတယ္။ နယ္စပ္ေလာက္မွာပဲ ဒီဘက္က ေဘလ္ဂ်ီယန္ လူမ်ိဳး ေလာက္ပဲ လူမ်ိဳးျခားပါတယ္။ ဒါကျပသနာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔မွာက လူမ်ိဳးအင္မတန္မ်ားတဲ့အခါ လူမ်ိဳးငယ္စု ပါတီေတြ ေပၚေပါက္လာနိုင္ပါတယ္။ ဘာသာမ်ိဳးစံုရွိတဲ့အခါ ဘာသာအယူသီးတဲ့ ပါတီေတြ ေပၚေပါက္လာနိုင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီပါတီေတြက လႊတ္ေတာ္ထဲကိုေရာက္လာတဲ့အခါမွာ နိုင္ငံေရးအရ အတိုက္ အခိုက္ေတြ ပိုမ်ားလာနိုင္ပါတယ္။ တည္ျငိမ္တဲ့ အစိုးရတစ္ရပ္ကို ဖြဲ႔စည္းဖို႔လည္း ေတာ္ေတာ္ ခက္ခဲသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီဘက္က ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ အျပိဳင္ျဖစ္လာတဲ့ အခါ ရခိုင္ျပည္နယ္တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းလံုျခံဳဖို႔အတြက္ ခိုင္မာတဲ့ျပည္နယ္အစိုးရတစ္ရပ္ကိုဖြဲ႔ဖို႔ အတြက္ ခက္ခဲမွူ ရွိေကာင္းရွိလာနိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကေတာ့ PR စနစ္ကိုလံုးဝလက္မခံဆိုတဲ့ မူခ်ျပီးရင္ အတတ္နိုင္ဆံုး က်ေနာ္တို႕ ၾကိဳးစား ညွိႏွိုင္းျပီးရင္ တိုင္းရင္းသား ပါတီအားလံုးပါ တိုင္းရင္းသားနယ္ေျမေတြမွာပါ တည္ျငိမ္ ေအးခ်မ္း ခိုင္မာတ့ဲ အစိုးရ တစ္ရပ္ကို ခုကာလ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္နဲ႔ တည္ေဆာက္သြားမွသာ ကိုယ့္ေဒသ ကိုိယ့္ျပည္နယ္ ဖြံ႕ျဖိဳး တိုးတက္နိုင္မယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ရွိပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဗဟို ဦးစီးအားနဲ႔ ဗဟိုကိုတည္ေဆာက္တာမ်ားပါတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ နယ္စြန္ နယ္ဖ်ား ျပည္နယ္ေတြ အားလံုး ဆင္းရဲေနတာျဖစ္တယ္လို႔ ခံယူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခိုင္မာေသာျပည္နယ္အစိုးရမ်ား အမ်ိဳးသား ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား လိုအပ္တဲ့ကာလျဖစ္တဲ့အတြက္ ခိုင္မာေသာ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား ျဖစ္ေပၚေရးကို ျဖိဳခြဲလိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။”
(နိရဥၥရာ- ၄ ဇြန္လ ၂၀၁၄)
No comments:
Post a Comment