သင္႐ိုးၫႊန္တမ္းစာအုပ္တစ္အုပ္တြင္
အခန္း (၁၂)ခန္း ပါ၀င္ရာ (၄)ခန္းက်က္ ႐ံုႏွင့္ အမွတ္ (၆၀)၀န္းက်င္ရကာ စာေမး
ပြဲေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္ဟုဆိုလွ်င္ သင္အံ့ ၾသမည္လား။ အ့ံၾသစရာမရွိပါ။ ယေန႔
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အေရးႀကီးဆံုးဟု သတ္ မွတ္ခံထားရသည့္ တကၠသိုလ္၀င္တန္းစာ
ေမးပြဲ၏ ဇီ၀ေဗဒေမးခြန္းပါ။ ေက်ာင္း သား/သူမ်ား အခက္အခဲနည္းေစရန္ဟု
ရည္ရြယ္ခဲ့ပါက အမွားႀကီးမွားေတာ့မည္။ တကၠသုိလ္၀င္တန္းကို ေအာင္ျမင္လာ သည့္
ေက်ာင္းသားတစ္ဦးသည္ သင္႐ိုး ၫႊန္တမ္း၏ သံုးပံုတစ္ပံုသာ တတ္ကၽြမ္း
သည္ဟုဆုိလွ်င္ ၎င္းျဖစ္စဥ္သည္ မေလ်ာ္ ညီေသာ အားထုတ္မႈတစ္ခုအား အခြင့္
အေရးရေစရန္အတြက္ လမ္းေၾကာင္းေပး ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဇီ၀ေဗဒဘာသာရပ္ တြင္
အပင္ေလာကသေဘာႏွင့္ ဖြဲ႕စည္း ပံု၊ အေကာင္ေလာက၏ သေဘာႏွင့္ ဖြဲ႕ စည္းပံုကို
အေျခခံအဆင့္ နားလည္တတ္ ကၽြမ္းသင့္သည္။ လက္ရွိျဖစ္စဥ္တြင္မူ
အခန္း(၄)ခန္းသာက်က္ၿပီး ေကာင္းစြာ နားလည္သေဘာမေပါက္ဘဲ တကၠသိုလ္ သို႔
တက္ေရာက္ခြင့္ျပဳေနျခင္းက ေမးခြန္း ထုတ္သူတုိ႔ သတိျပဳရန္ လုိေနေပၿပီ။
၎အျပင္ အခန္း (၆)ခန္းႏွင့္ ဖြဲ႕ စည္းထားေသာ ေဘာဂေဗဒ ဘာသာရပ္ တြင္လည္း အခန္း(၃)ခန္းကို ပိုင္ပုိင္ႏုိင္ ႏိုင္က်က္ပါက ဂုဏ္ထူးအမွတ္နားပင္ ရႏုိင္ေနသည္။ သက္႐ိုးတစ္၀က္က်က္႐ံု မွ်ျဖင့္ အမွတ္ျမင့္ျမင့္ေတြရႏုိင္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ေပးထားျခင္းသည္ လည္း ေမးခြန္းထုတ္သူမ်ားအေပၚ နား လည္ရခက္ေနသည္။ ေဘာဂေဗဒဘာ သာရပ္တြင္ အခန္း(၂)၌ ၀ယ္လိုအားႏွင့္ ေရာင္းလိုအား သေဘာတရားမ်ားကို အေျမာက္အျမား သင္ရသည္။ အလြန္ ရွည္ေသာ အခန္းျဖစ္ေသာ္လည္း ျပင္ပ သေဘာတရားအမ်ားအျပား နားလည္ ေစႏိုင္ေပမဲ့ ေက်ာင္းသားတိုင္း မက်က္ သည့္ အခန္းျဖစ္ေနသည္။ က်က္ရေသာ စာမ်ားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေဘာဂ အခန္း(၆)ခန္းတြင္ အခန္းတို (၃)ခန္းျဖစ္ သည့္ အခန္း(၁)၊ (၃)ႏွင့္ (၅)တို႔ကိုသာ က်က္ၾကၿပီး အခန္းရွည္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ (၂)၊ (၄)၊ (၆)ကိုမူ က်က္မွတ္ေလ့မရွိၾက ေပ။ ဤျဖစ္စဥ္ကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ ၎င္းပညာ၏ သေဘာတရားႏွင့္ အဆီ အႏွစ္မ်ားကို မေပ်ာက္ပ်က္ေစရန္အ တြက္ ေမးခြန္းထုတ္သူမ်ား အထူးသတိ ထားဖို႔လိုလာၿပီျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ သခ်ာၤဘာသာရပ္တြင္ အခန္း (၁၂)ခန္း သင္ၾကားရရာ အကၡရာ သခၤ်ာျဖစ္ေသာ အခန္း(၁)မွ အခန္း(၇) ထိသာ ေက်ာင္းသားမ်ား အထူးျပဳေလ့ လာၾကၿပီး သခၤ်ာ၏အႏွစ္သေဘာတရား မ်ားျဖစ္သည့္ ဂဲၾသေမႀတီအပုိင္းႏွင့္ ႀတိဂို အပိုင္းတို႔ကိုမူ ေလ့လာသူအားနည္းလွ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ အခန္း(၁)မွ (၇) အထိေလ့လာပါက အမွတ္(၇၀)ေက်ာ္ ရႏိုင္သည့္ အေနအထားပင္ရွိေနသည္။ တကၠသိုလ္၀င္တန္းေအာင္ျမင္သူအမ်ား စုသည္ ဂဲၾသေမႀတီအပုိင္းကို ေယာင္လို႔ ပင္မသိၾကေခ်။ ဤကဲ့သို႔ေသာ အေျခ အေနကို အျမန္ျပဳျပင္ႏိုင္ပါမွ စစ္မွန္ သည့္ပညာတတ္မ်ားကို ေမြးဖြားေပးႏုိင္ ပါလိမ့္မည္။ ဘြဲ႕ရအလုပ္လက္မဲ့မ်ားေန ျခင္းကလည္း စစ္မွန္ေသာ ပညာစနစ္ မရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆၾကရေပမည္။ ယေန႔ႏုိင္ငံေတာ္တြင္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေနသည္မွာ အရည္အခ်င္းျပည့္၀ေသာ ကၽြမ္းက်င္ လုပ္သားမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ တုိင္းျပည္ကို ျပန္လည္ျပဳစုရာ၌ ျပည္တြင္းျဖစ္ ပညာရွင္မ်ားစြာကို ေမြး ထုတ္ေပးရန္ လိုအပ္ေနသည္။ တစ္ပိုင္း တစ္စႏွင့္ အေျခခံပညာကို ေအာင္ျမင္ လာၿပီး တကၠသိုလ္၌ ကိုယ္တိုင္သင္စနစ္ ကို မျပဳစုႏိုင္သည္မွာ ၁၀စုႏွစ္ ႏွစ္စုထက္ မကျဖစ္ေနသည္။ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန မွ အဆင့္ျမင့္ပညာရွင္မ်ား ျပန္လည္သံုး သပ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ရည္ရြယ္၍ ေရးသား ရျခင္းျဖစ္သည္။ မည္သူ တစ္ဦးတစ္ ေယာက္ကိုမွ် နစ္နာေစလိုေသာ သေဘာ မပါရွိပါ။ တုိင္းျပည္၏ အနာဂတ္ေရးအ တြက္ကိုသာ ရည္ေမွ်ာ္၍ ေရးသားရျခင္း ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ အႏွစ္(၂၀)ႏွစ္ေက်ာ္မွ ယေန႔အထိ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္လည္း Paper တစ္ခုကို ၆ပုဒ္၊ ၇ပုဒ္က်က္၍ျဖင့္ အတန္းမ်ားတက္ကာ ဘြဲ႕ရလူငယ္အမ်ား အျပားကို ေမြးထုတ္ေနခဲ့သည္မွာ ၾကာလွ ၿပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ ပညာေရးစနစ္၌ သင္႐ိုးၫႊန္တမ္းမ်ားက မညံ့ပါ။ ေရသာ ခိုအေခ်ာင္လုိက္သူမ်ားႏွင့္ အက်င့္ပ်က္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားေၾကာင့္ တစ္ေလွလံုး ပုပ္ေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျပင္ဆင္ဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီ၊အခ်ိန္လည္းေရာက္ေနၿပီျဖစ္ ပါသျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းႀကီးၾကပ္ၾကရန္ ႏႈိးေဆာ္ လုိက္ပါသည္။
ေမာင္ယႆ
copy from http://www.hotnewsweekly.com
No comments:
Post a Comment