နာဂစ္ဖြဲ႕စည္းပံုဥပေဒဟုေခၚတြင္ ေနၾကသည့္၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္သာမက တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ေတြမွာပါ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါဝင္ၾကသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းစီ၊ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မွာ သံုးပံု တစ္ပံုေနရာယူထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ ျပည္သူက မဲေပးၿပီး ေရြးခ်ယ္ထားခံရသူမ်ား မဟုတ္ၾကေပ။ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္တစ္ဦးတည္း ဆႏၵႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ေတြထဲ ေရာက္ရွိေနရာယူထားျခင္းျဖစ္သည္။
လက္ရွိႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္အရ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္ မ်ားျဖစ္သည့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မ်ား တြင္ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စား လွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေနခ်ိန္၌ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ ေတာ္ေတြမွာပါ သံုးပံုတစ္ပံုပါဝင္ ေနျခင္းသည္ တပ္မေတာ္ပါဝင္ ရမည့္အခန္းက႑ထက္ ပိုမိုေန ရာဝင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
တပ္မေတာ္၏အဓိကတာ ဝန္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ ေရး၊ လံုၿခံဳေရးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံ အတြက္ လံုၿခံဳေရး၊ ကာကြယ္ေရး တာဝန္မ်ားကို တပ္မေတာ္က ထမ္းေဆာင္ေနျခင္းသည္ က်ဳိး ေၾကာင္း ဆီေလ်ာ္ေသာ္လည္း တာဝန္မရွိသည့္ေနရာမ်ားတြင္ တာဝန္ယူေနျခင္းသည္ အပိုသက္ သက္ျဖစ္ေနၿပီး အဘက္ဘက္က နစ္နာလွသည္။ အရည္အခ်င္းရွိ သည့္တပ္မေတာ္သားမ်ားအဖို႔ မသက္ဆိုင္သည့္ထုိင္ခံုမ်ားတြင္ ထုိင္ေနရသည့္အတြက္တပ္မေတာ္ အဖို႔ေရာ ျပည္သူေတြအတြက္ပါ လူအင္အားေတြ၊ အခ်ိန္ေတြ၊ ေငြ ေတြ အေဟာသိကံျဖစ္ရသည္။ ရဲတပ္ဖြဲ႕သည္ ျပည္သူေတြကို ဒုစ႐ိုက္ေဘးမွ ကာကြယ္ေစာင့္ ေရွာက္ရသည္။ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႕ သည္ မီးၿငႇိမ္းသတ္ရသည္။ ထုိ႔ အတူ တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံ ေတာ္လံုၿခံဳေရးအတြက္ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရသည္။ အဓိကတာ ဝန္မ်ားကိုပ်က္ကြက္ၿပီးမေနသင့္ သည့္ေနရာ၊ မယူသင့္သည့္တာ ဝန္မ်ားကို ဇြတ္အတင္းယူပါက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသည္ေႏွာင့္ ေႏွးဖြယ္ရာသာ ရွိေပေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူတုိ႔၏စစ္မွန္ ေသာသေဘာထားကား စစ္ေရး အျမင္ျပည့္ဝၿပီး အရည္အခ်င္းရွိ သည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ားကို အရည္အခ်င္းႏွင့္ထိုက္တန္သည့္ ေနရာ၊မွန္ကန္သည့္တာဝန္မ်ား ကို ထမ္းေဆာင္ေစလိုၾကသည္။ တပ္မေတာ္သားေတြအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးမွာပါဝင္ေဆာင္ရြက္လို ပါ ကတပ္ကထြက္၊ ယူနီေဖာင္း ခြၽတ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ တပ္က လည္းမထြက္၊ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံ ေရးမွာလည္းပါဝင္ေနဦးမည္ဆို ရင္ျဖင့္ အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရးသည္ ရင္ေမာစရာျဖစ္ေန ေပဦးမည္ျဖစ္သည္။ တိုင္းေဒသ ႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ား ထဲတြင္ ျပည္သူမ်ားက မဲျပားမ်ား ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ေပးလိုက္သည့္ ေခါင္းေပါင္းစတလူလူၾကားတြင္စမတ္က်လွသည့္ စစ္ယူနီေဖာင္း မ်ားႏွင့္ ပင္မထမ္းေဆာင္ၾက ရမည့္တာဝန္ပ်က္ကြက္ၿပီး အခ်ိန္ကုန္ခံ ငုတ္တုတ္လာမထိုင္ေစခ်င္သည္မွာလည္း ျပည္သူအမ်ား၏ စစ္မွန္ေသာဆႏၵပင္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိအစိုးရသက္တမ္း တြင္ လႊတ္ေတာ္ေတြရွိလာသည္ မွာ လေပါင္း ၄၀ နီးပါးရွိလာပါ ၿပီ။ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္အခ်ဳိ႕၏ လေပါင္း ၄၀ နီးပါးအတြင္း တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားလုပ္ရည္ကိုင္ ရည္ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေမးခြန္းမ်ား ေမး၊ မေမး၊ အဆိုမ်ားတင္၊ မတင္၊အရပ္သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားႏွင့္ အျပန္အလွန္ေဆြး ေႏြးျခင္းရွိ၊ မရွိေလ့လာျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ တပ္ မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ လႊတ္ေတာ္တြင္းစြမ္းေဆာင္ရည္ ကိုေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္သည္။ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္ သား ကိုယ္စားလွယ္အမ်ားစု သည္ ေမးခြန္းေမးျမန္းျခင္း၊ အဆို တင္သြင္းျခင္းမရွိသေလာက္နည္း သည္ဟု အေျဖထြက္ရွိသည္။ မႏၲ ေလးတိုင္း၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသ ႀကီးတို႔ရွိ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္အခ်ဳိ႕က လေပါင္း ၄၀ နီးပါးအတြင္း လႊတ္ေတာ္တြင္းအေတြ႕ အႀကံဳေတြကို ေျဖၾကားၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
‘‘တပ္မေတာ္သားကိုယ္စား လွယ္ေတြက ေမးခြန္းေမးတာ ေတာ့မရွိသေလာက္ပဲဗ်’’ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးက လည္း‘‘ေမးခြန္းကေတာ့ ေတာ္ ေတာ္နည္းတယ္။ အဆိုတင္တာ ေတာ့မေတြ႕ရေသးဘူး’’ဟုမွတ္ ခ်က္ေပးသည္။ ထုိသို႔ဆိုလွ်င္ ျပည္သူလူထုက မဲေပးေရြးခ်ယ္ ေပးထားသည့္ အရပ္သားကိုယ္ စားလွယ္မ်ားအၾကား တပ္မေတာ္ သားကုိယ္စားလွယ္မ်ားက အဘယ္သို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး လာထိုင္ေနၾကသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိလာသည္။
အေျဖကေတာ့ရွင္းပါသည္။ တပ္မေတာ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး စင္ျမင့္အပါအဝင္ ေနရာေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားမွာပါဝင္ေနသည္။ ပါဝင္ထားရသည္ဟူသည့္သတင္း စကားေပးခ်င္သည့္သေဘာပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေဒသႏၲရအဆင့္ျဖစ္ သည့္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ျပည္နယ္ ေတြ၌ တပ္မေတာ္ကေနရာယူ ထားျခင္းသည္ ျပည္သူအတြက္ လည္းအက်ဳိးမရွိ၊ တပ္မေတာ္ အတြက္လည္း အက်ဳိးမရွိေခ်။ ႏွစ္ဖက္စလံုး ဆံုး႐ံႈးမႈေတြရွိေန သည္။ Loose, Loose situation ျဖစ္ေနသည္။ Win, win situation အေျခအေနေျပာင္းလဲရေပ ည္။
ထုိသို႔ ေျပာင္းလဲရန္ကား ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္ျခင္းကလြဲၿပီး အျခားနည္း လမ္းမရွိေပ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကိုျပင္ဆင္ျခင္းအတြက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္ မ်ား၌ အဓိကတာဝန္ရွိသည္။ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ၂၀၁၀ ျပည့္ခုမွစၿပီး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ကေန ဒီမုိကေရစီစနစ္ကိုေျပာင္း လဲက်င့္သံုးေနၿပီဟုဆိုၾကသည္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္က်င့္သံုးေနသည္ ဟုဆိုေသာျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံ ၏အဓိက လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ အစည္းျဖစ္သည့္ တပ္မေတာ္ သည္ အရပ္သားမ်ားၾကားတြင္ မလိုအပ္ဘဲေနရာလုယူမေနသင့္ ေတာ့ေပ။
တပ္မေတာ္အတြက္ထုိက္ တန္သည့္ေနရာရွိၿပီးျဖစ္သည္။ ထိုထိုက္တန္သည့္ေနရာကိုသာ ျပန္ရဖို႔ႀကိဳးစားရန္သာလိုသည္။ တပ္မေတာ္ကိုလည္း ထုိထိုက္ တန္သည့္ေနရာကိုျပန္ေပးရန္ လည္းျပည္သူမ်ားကဆႏၵရွိေနၾက ပါသည္။ ေဒသႏၲရလႊတ္ေတာ္မ်ား တြင္ တပ္မေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ မ်ားပါဝင္မႈမရွိေစျခင္းသည္ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးမွတပ္မေတာ္ကို ဖယ္ထုတ္ျခင္းမဟုတ္ေပ။ အဓိကထမ္းေဆာင္ရမည့္တာဝန္ဝတၱရား မ်ားကို ထိထိမိမိထမ္းေဆာင္ႏိုင္ ေရးသာျဖစ္သည္ကိုလည္း တပ္ မေတာ္ကအထူးသေဘာေပါက္ နားလည္ရန္လိုအပ္ပါသည္။
လက္ရွိ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ တပ္မေတာ္၏ လႊတ္ေတာ္တြင္းပါဝင္ေနရာယူ ထားမႈအပါအဝင္ ျပင္ဆင္ေျပာင္း လဲစရာမ်ားစြာရွိေနသည္။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၏ အေျခခံဥပေဒသည္ ကမၻာေပၚတြင္ျပင္ရအခက္ဆံုးဥပေဒ တစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပအေျခခံဥပေဒေလ့လာ ေစာင့္ၾကည့္သူမ်ားက မွတ္ခ်က္ ေပးထားၾကသည္။ ျမန္မာ့ေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူဆြီဒင္လူမ်ဳိး သတင္း စာဆရာ ဘာေတးလ္လင့္တနာ က ျမန္မာႏိုင္ငံဒီမိုကေရစီေဖာ္ ေဆာင္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္ရ ခက္ေသာလက္ရွိအေျခခံဥပေဒ ကုိ ျပင္ဆင္မွရမည္ဟုလည္းေျဖ ၾကားထားသည္။ လာမည့္ ၂၀၁၅ တြင္ အစိုးရသစ္တစ္ရပ္ေျပာင္း လဲရန္ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပမည္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအခ်ိန္ႏွင့္တြက္ခ်က္လွ်င္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္သာက်န္ ရွိေတာ့သည္။ ၂၀၁၅ မတိုင္မီ လက္က်န္အခ်ိန္အတြင္း ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ ဆင္ႏိုင္ပါမည္လားဆိုသည္ကို စိုးရိမ္မႈေတြရွိေနၾကသည္။
မည္သို႔ပင္ ျပင္ဆင္ရန္ခက္ ခဲေသာဥပေဒျဖစ္ေစကာမူ အႏွီ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ သည္ လူတို႔ဖန္တီးထားသည့္လူ လုပ္ဥပေဒတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းက လူမ်ား ဖန္တီးထားသည့္ဥပေဒတစ္ရပ္ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာေန ထုိင္သည့္ ျပည္သူလူထုလက္မခံ လွ်င္၊ အက်ဳိးမျပဳလွ်င္၊ အသံုး မတည့္လွ်င္ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းဟု တြင္တြင္ေခၚေနၿပီး ဒီမုိကေရစီစံ ႏႈန္းမျပည့္လွ်င္ ျပင္ဆင္ရမည္ သာျဖစ္သည္။ ျပင္ဆင္ရန္လည္း တာဝန္ရွိသည္။
ထုိသို႔ျပင္ဆင္ရန္ပ်က္ကြက္ ပါက ထုိပ်က္ကြက္သူတို႔၏ တာဝန္သာျဖစ္သည္။ သမိုင္းက မွတ္ေက်ာက္တင္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
Author: စန္းယုေက်ာ္
7DAY DAILY
No comments:
Post a Comment