Saturday, February 21, 2015

ေရႊျပည္သာ လုပ္သားနဲ႔ ရဲအဓိကရုဏ္း ၄၀ ေက်ာ္ ဒဏ္ရာရ

ျမန္မာ့အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းခြင္ျမင္ကြင္း။
ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၂၀)ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းက ေရႊျပည္သာစက္မွဳဇုန္မွာ အေျခခံ လုပ္ခလစာ တိုးျမႇင့္ေပးဖို႔ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုေနတဲ့ အထည္ခ်ဳပ္ အလုပ္သမား သပိတ္ကို ရဲအာဏာပိုင္ေတြက အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခဲြခဲ့ၿပီး အေျခအေနေတြ တင္းမာခဲ့ပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီး အလုပ္သမား ၃၅ ဦးေက်ာ္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရခဲ့သလို ရဲတခ်ဳိ႕လည္း ဒဏ္ရာရခဲ့တယ္လို႔ မ်က္ျမင္သက္ေသေတြကေျပာပါတယ္။ ဒါအျပင္ ဦးေဆာင္လွဳပ္ရွားတဲ့ အလုပ္သမားသပိတ္ေခါင္းေဆာင္ (၈)ဦးကို ရဲအာဏာပိုင္ေတြက ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားပါတယ္။ လက္ရွိအေျခအေနမွာေတာ့ စုေပါင္း အလုပ္သမားသပိတ္စခန္းကို E-Land Myanmar အထည္ခ်ဳပ္စက္ရံုေရွ႕မွာ ဆက္လက္ထားရွိၿပီး အလုပ္သမားအင္အား (၆၀၀)ေလာက္ ညလံုးေပါက္ ထိုင္သပိတ္ ဆႏၵျပေနၾကပါတယ္။ မအင္ၾကင္းႏိုင္က အေၾကာင္းစံုကို ဆက္လက္ေျပာျပမွာပါ။
အခုေရႊျပည္သာစက္မွဳဇုန္ (၂)မွာ ဆႏၵျပေနတဲ့ အထည္ခ်ဳပ္စက္ရံု အလုပ္သမားေတြ ဟာ ကိုးရီးယားလူမ်ဳိးပိုင္ေတြျဖစ္တဲ့ E-Land Myanmar ၊ Costet နဲ႕ တရုတ္လူမ်ဳိးပိုင္ Fode Glory စက္ရံု သံုးရံုကျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံလစာ တိုးျမႇင့္ေပးဖို႕ သက္ဆိုင္ရာ စက္ရံုေရွ႕ေတြမွာ ရက္သီတင္းပတ္ (၂)ပတ္ေက်ာ္ၾကာ ဆႏၵျပေနတဲ့ အလုပ္သမား သပိတ္ စခန္းေတြကို ေသာၾကာေန႔ ညေနပိုင္းမွာ လံုၿခံဳေရးရဲတပ္ဖဲြ႔၀င္ အင္အား (၄၀၀)ေလာက္က ၿဖိဳခြဲခဲ့တယ္လို႔ အလုပ္သမား သပိတ္ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္သူ E-Land Myanmar စက္ရံုက မ၀င္းသန္းက ဗီြအိုေအကိုေျပာပါတယ္။

" က်မတို႔က ပထမတုန္းကေတာ့ က်မတို႔ ကေလးေတြက ရဲကား သံုးစီးလာတယ္။ ေလးစီး လာတယ္။ က်မတို႔က မျဖစ္ေလာက္ဘူးထင္တာေပါ့။ ကေလးေတြက သပိတ္ေၾကာင္းခ်ီတက္မယ္ဆိုၿပီး တန္းစီလာတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မတို႔ဆီမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ ကေလးေတြကို ဘယ္လိုလုပ္တုန္းဆိုေတာ့ က်မက အစ လာေမးတယ္။ ဒီသပိတ္စခန္းကို ေရႊ႕ေပးဖို႔ေပါ့။ ေရႊ႕ေပးရေအာင္ က်မတို႔က ဘာျဖစ္လို႔ ေရႊ႕ေပးရမွာလဲလို႔။ က်မတို႔ ပိုက္ဆံမရတဲ့အတြက္ က်မတို႔မေရႊ႕ေပးႏုိင္ဘူးေပါ့။ အဲ့တာ သူမ်ားစက္ရံုေရွ႕မွာ ပိတ္ေနတယ္ေပါ့။ က်မတို႔ကို ဖယ္ေပးရမယ္ေပါ့။ မဖယ္ေပးလို႔ရွိရင္ ဥပေဒအရ အေရးယူမယ္။ အေရးယူမယ္ဆိုေတာ့ ဘာပုဒ္မနဲ႔ အေရးယူမွာလဲဆိုေတာ့ ပုဒ္မကို မေျပာႏုိင္ဘူး။ သူမ်ားစက္ရံုေရွ႕ ပိတ္ဆို႔မႈနဲ႔လို႔ေျပာတယ္။ ေျပာေတာ့ က်မတို႔လည္း အတုိက္အခံေျပာတာေပါ့ေနာ္။ က်မတို႔နယ္ေျမကရဲေတြ မဟုတ္ဘူး။  လိႈင္သာယာကရဲေတြလုိ႔ေျပာတာပဲ။

ေျပာလည္း ေျပာၿပီးေရာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အတုိက္အခံ ျငင္းတာေပါ့။ အဲ့လိုမွ မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ က်မတို႔ အကုန္လံုးကို ဖမ္းမယ္ေပါ့။ ဖမ္းမယ္ဆိုေတာ့ ဘာဥပေဒ၊ ဘာပုဒ္မနဲ႔ ဖမ္းမွာလဲေပါ့။ ေနာက္က်ေတာ့ ေယာက်္ားေလးေတြကို အရင္ဆံုးေခၚသြားတယ္။ ၈ေယာက္ကို။ ေခၚသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ မိန္းကေလးေတြက အကုန္လံုး လိုက္မယ္ဆိုၿပီး လိုက္ခ်သြားတယ္။ က်မက ေနာက္ဆံုးအဖမ္းခံရတာ။ က်မတေယာက္တည္းကို ရဲေမ ၁၀ေယာက္ေလာက္က ဝိုင္းဖမ္းတာ။ ၁၀ေယာက္၊ ၁၅ေယာက္ေလာက္ရွိမယ္။ က်မမွာ ျပစ္ခ်က္မရွိတဲ့အတြက္ မဖမ္းနဲ႔ က်မဘာသာ က်မ တက္မယ္ဆိုၿပီး ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ သပိတ္စစ္ေၾကာင္းျပန္ခ်ီတက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မ ကားကို ေဖာက္ထြက္ၿပီး က်မ ရေအာင္ျပန္ထြက္လာခဲ့တယ္။

ထြက္လာေတာ့ ဟိုလူကရိုက္နဲ႔ ကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္အထိနာသြားတယ္။ အေယာက္ ၄၀ေလာက္ ဒဏ္ရာရသြားတယ္။ ေယာက္က်ားေလးက အခုလက္ရွိ က်မဆီမွာ သတင္းရတာဆို သံုးေယာက္၊ ေလးေယာက္၊ ငါးေယာက္ရွိတယ္။း ေယာက္က်ားေလးက ႀကီးႀကီးမားမားျဖစ္တာေပါ့ေနာ္။ မိန္းကေလးေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ အမ။ အေယာက္ ၄၀ ၊ ၃၅ ေယာက္က မိန္းကေလးေတြေပါ့။ ဆူးႀကိဳးနဲ႔ ညိႇၿပီး လံုျခည္ျပဲတာေတြေရာ၊ ရဲေတြက သူတို႔က ဒိုင္းေတြ အကာေတြနဲ႔ လာၿပီးေတာ့ က်မတို႔ သပိတ္စခန္းကို အကုန္ၿဖိဳသြားတယ္။ ရွိသမွ် အမိုးေတြ အကာေတြ အကုန္ဖ်က္ခဲ့တယ္။ ကေလးေတြကိုလည္း ႐ိုက္ႏွက္သြားတယ္။ အခုဆို ေဆးရံုကကေလးက နံရိုးတေခ်ာင္းက်ိဳးလား။ မက်ိဳးလား ဆိုတာ ေဆးရံုမွာ ဓာတ္မွန္ရိုက္ဖို႔ အစီအစဥ္ လုပ္ေနတုန္းပဲရွိေသးတယ္။"

ေမး။   ။ ဆိုေတာ့ အခု အမတို႔ စုေပါင္းသပိတ္ကို အခုဘယ္ေနရာမွာ လုပ္ထားလဲရွင့္။

"က်မတို႔ E Land Myanmar မွာပါ။"

ေမး။    ။ အားလံုး အလုပ္သမားအင္အား ဘယ္ေလာက္ေလာက္ ရွိလဲရွင့္။ အဲ့ဒီ့စခန္းမွာေလ။

" ေျခာက္ရာ၊ ေျခာက္ရာေက်ာ္ေလာက္ရွိမယ္။"

ေမး။   ။ ဟုတ္ကဲ့ အဲ့ဒီ့ေတာ့ အမတို႔ အခု စုေပါင္းဆႏၵျပေနတဲ့ သပိတ္စခန္း ကေနၿပီးေတာ့ ဘာဆက္လုပ္သြားမလဲရွင့္။

" က်မတို႔ကေတာ့ က်မတို႔ လိုခ်င္တဲ့ Target ကို မရမခ်င္းေတာ့ ေတာင္းမွာေပါ့ အမရယ္။ အဓိက ေတာင္းဆိုခ်က္က အေျခခံ လုပ္ခလစာ သံုးေသာင္း ရရွိဖို႔ရယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အစိုးရက အေျခခံလုပ္ခလစာ အနည္းဆံုး သတ္မွတ္ေပးဖို႔ရယ္။ ေနာက္ အာဆီယံ လစာအတုိင္း လုပ္ေပးဖို႔ရယ္ အဓိကေပါ့။"

ႏွစ္ဖက္တင္းမာတဲ့ အေျခအေနေတြေၾကာင့္ လံုၿခံဳေရးရဲတခ်ဳိ႕ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရခဲ့ တယ္လို မ်က္ျမင္သက္ေတြကေျပာပါတယ္။

လက္ရွိအထည္ခ်ဳပ္ အလုပ္သမားတဦးရဲ႕အေျခခံလစာ၀င္ေငြဟာ တလကို ျမန္မာ က်ပ္(၄)ေသာင္းျဖစ္ပါတယ္။ အျခားအခ်ိန္ပိုေၾကး၊ ရက္မွန္ေၾကး နဲ႔ ေဘာနပ္စ္တုိ႔ေပါင္း မွ က်ပ္ (၈)ေသာင္းနဲ႔ တစ္သိန္း ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္ ရၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ မိသားစု စားစရိတ္အတြက္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ မရွိတာေၾကာင့္ အေျခခံလစာ တိုးျမႇင့္ေပးဖို႕ အလုပ္သမားေတြ ဆႏၵျပေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၂)ရက္ေန႕ အလုပ္သမားေတြ ဆႏၵစမျပခင္မွာ စက္ရံုပိုင္ရွင္ေတြနဲ႔ လုပ္ခလစာ တိုးျမႇင့္ေပးဖို႔ ညႇိႏိႈင္းခဲ့ပံုကို မဝင္းသန္းက အခုလိုေျပာပါတယ္။

"ပထမေတာ့ က်မတို႔ စက္ရံုထဲမွာ ညိႇတယ္ေပါ့ေနာ္။ ညိႇတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မတို႔က သံုးေသာင္းဆို ႏွစ္ေသာင္းခြဲနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ က်မတို႔ လက္ခံမယ့္ အေနအထားမွာ ရွိၿပီးေတာ့ ကေလးေတြကို ေျပာၿပီးသြားၿပီ။ ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔က လုပ္ေပးမယ္၊ လုပ္ေပးမယ္ဆိုၿပီး အီေလးဆြဲၿပီး အခ်ိန္ကို ဆြဲထားခဲ့တာ။ တိတိက်က် အေျဖနဲ႔ အမွန္ကန္ဆံုး လိုခ်င္တယ္ေပါ့။ က်မတို႔က ဒီလမဟုတ္ဘူး။ သံုးလပိုင္း လစာထုတ္တဲ့အခ်ိန္ က်မွ က်မတို႔က ေတာင္းမွာပါ။ အဲ့လိုပဲ သူတို႔ကလည္း သေဘာတူခဲ့တယ္။ တူခဲ့ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ေနာက္မွ က်မတို႔ကို ဘယ္လိုေျပာလည္းဆိုေတာ့ မေပးႏုိင္ေတာ့ဘူးလို႔ သူေ႒းက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ေပးလိုက္ၿပီတဲ့။ ပထမေတာ့ သူေ႒းမရွိဘူး။ ဟိုသြားတယ္။ ဒီသြားတယ္ေပါ့။ ဒီလိုမ်ိဳး လႊဲေျပာတာ။ သူေ႒းက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ေပးလိုက္ေတာ့ က်မတို႔က လိုခ်င္တဲ့ရက္ကို တနလၤာမွ အေျဖမေပးရင္ က်မတို႔က ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အတုိင္း ေတာင္းဆိုေတာ့ မယ္လဲ ဆိုေရာ စေနေန႔က သူေ႒းက ျပန္လာၿပီးေတာ့ အစည္းအေဝး လုပ္လိုက္တယ္တဲ့။ အစည္းအေဝးလုပ္ၿပီးေတာ့ သူေ႒းက သံုးရာပဲ ေပးႏုိင္မယ္။ က်မတို႔ေတာင္းတဲ့ ပိုက္ဆံကို မေပးႏုိင္ဘူးတဲ့။ အဲ့လိုေျပာတယ္။ အဲ့လိုေျပာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကေလးေတြက လက္မခံႏိုင္ပဲနဲ႔ ထမင္းစားလႊတ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ သပိတ္စခန္း စတာပဲ။ ေန႔ခင္း ၁၂နာရီက စၿပီးေတာ့။"

ေမး။   ။ ဒါဆိုရင္ အစိုးရကေရာ ၾကားဝင္ၿပီးေတာ့ ေစ့စပ္ညိႇႏိႈင္းတာေတြေရာ ရွိလားရွင့္။

" ဝန္ႀကီးေတြ ဆင္းလာၿပီး ညိႇတယ္ေပါ့ေနာ္။ ႏွစ္ရက္ဆက္တုိက္ ညိႇတယ္။ ညိႇေပမဲ့ က်မတို႔ကို ေန႔စားေၾကး ၄၀၀ထက္ တိုးၿပီး မေပးဘူးတဲ့။ က်မတို႔ကို ေနရာဖယ္ေပးဖို႔လည္း ဝန္ႀကီးေတြက ေျပာပါတယ္။ ဒီမွာ မေနေပးေပါ့ေနာ္။ တစ္ေနရာကို ေရႊ႕ေပးဖို႔။ က်မတို႔ကို တရားဝင္ စာတင္ေပါ့။ စာတင္ၿပီးေတာ့ ၿငိမ္း-စု-စီနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္မယ္ဆို ေလွ်ာက္ သပိတ္စခန္း တပ္မစြဲထားဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီစက္ရံုေရွ႕ကေန ဖယ္ေပးရမယ္တဲ့။ မဖယ္ေပးလို႔ရွိရင္ ဥပေဒအရ အေရးယူမယ္တဲ့။ ဥပေဒအရ အေရးယူမယ္ဆိုရင္လည္း ဘာပုဒ္မနဲ႔ တပ္မလဲဆိုတာလည္း သူတို႔ က်မတို႔ကို မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ မေျပာပဲနဲ႔ ကေလးေတြကို အကုန္ဖမ္းတာ။"

အလားတူ လွဳိင္သာၿမိဳ႕နယ္က တိုင္ရီအထည္ခ်ဳပ္စက္ရံုအလုပ္သမားေတြကလည္း လုပ္ခလစာတိုးျမွင့္ေပးေရး ဆႏၵျပေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။

အင္ၾကင္းႏိုင္ / ဗြီအုိေအ (ျမန္မာပုိင္း)
http://burmese.voanews.com/content/workers-strike-on-despite-crack-down/2652973.html

No comments:

Post a Comment