by မိုးညိဳ
၂၀၁၅ တြင္ တင္သြင္းသမွ် ေမာ္ဒယ္မ်ား အားလံုးကို ဘယ္ေမာင္းကားမ်ားကိုသာ သြင္းခြင့္ျပဳမည္ဆုိျခင္းမွာ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနအားလံုး၏ ေထာက္ခံခ်က္လိုအပ္ၿပီး လတ္တေလာ မေသခ်ာေသးေၾကာင္း စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ ႀကီးဌာန ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရး မွဴးခ်ဳပ္ ဦးမင္းမင္းက ေျပာသည္။
‘‘အားလံုးရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြ အေပၚ မူတည္ၿပီး ဘယ္ေမာင္း တင္သြင္းခြင့္ကို ထည့္သြင္းစဥ္း စားရမွာပါ’’ ဟု ဦးမင္းမင္းက ဆုိ သည္။
ျပည္တြင္း၌ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္ န၀ါရီ ၁ ရက္မွစ၍ ၂၀၁၃ ႏွင့္ ၂၀၁၄ ေမာ္ဒယ္မ်ား တင္သြင္းပါ က ဘယ္ေမာင္းသာ တင္သြင္းရ မည္ဟု သတ္မွတ္ထားခဲ့ၿပီး ယခု အခါ က်န္ေမာ္ဒယ္မ်ားကိုပါ တင္ သြင္းပါကလည္း ဘယ္ေမာင္း တင္သြင္းရန္ အစိုးရက စီစဥ္ေန ျခင္းျဖစ္သည္။
တင္သြင္းသမွ် ေမာ္ဒယ္ အားလံုး ဘယ္ေမာင္းတင္သြင္း ခြင့္ေပးရန္ သတ္မွတ္ခ်က္ကို ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကား မႈ ဦးစီးဌာနက ေထာက္ခံထား ေၾကာင္းလည္း သတင္းရရွိသည္။
‘‘ဘယ္ေမာင္းက လမ္းစနစ္ နဲ႔ အရမ္းကိုက္ညီတယ္။ ယာဥ္ အႏၲရာယ္အတြက္လည္း အမ်ား ႀကီးလံုၿခံဳတယ္’’ ဟု ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖဲြ႕မွ ရဲ အုပ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ကားေစ်းကြက္တြင္လည္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ CIF တန္ဖိုးႏႈန္းထား သစ္ႏွင့္အတူ တင္သြင္းလာသမွ် ကားအားလံုးကို ဘယ္ေမာင္းမ်ား ကိုသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳဖြယ္ ရွိ သည္ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚ ေနသည္။
ဘယ္ေမာင္းကားမ်ားသာ ေနာက္ပိုင္းတင္သြင္းခြင့္ရမည္ဆုိ ပါက ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္အ ေပၚ ႐ိုက္ခတ္မႈရွိႏုိင္ၿပီး ေလလံဆဲြရာတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ား ရွိလာ ႏိုင္ေၾကာင္း ကားအေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။
ဘယ္ေမာင္းကား အမ်ားစု သည္ ဥေရာပႏိုင္ငံထုတ္ ကား မ်ားသာ အမ်ားစုျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္ တစ္ပတ္ရစ ္ေလလံေစ်းကြက္ တြင္လည္း ေနာက္ပိုင္းထုတ္လုပ္ သည့္ ကားမ်ား၌ ဘယ္ေမာင္း ကားမ်ားလာေၾကာင္း ကားတင္ သြင္းသူအခ်ိဳ႕က ဆုိသည္။
7daydaily
၂၀၁၅ တြင္ တင္သြင္းသမွ် ေမာ္ဒယ္မ်ား အားလံုးကို ဘယ္ေမာင္းကားမ်ားကိုသာ သြင္းခြင့္ျပဳမည္ဆုိျခင္းမွာ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနအားလံုး၏ ေထာက္ခံခ်က္လိုအပ္ၿပီး လတ္တေလာ မေသခ်ာေသးေၾကာင္း စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ ႀကီးဌာန ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရး မွဴးခ်ဳပ္ ဦးမင္းမင္းက ေျပာသည္။
‘‘အားလံုးရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြ အေပၚ မူတည္ၿပီး ဘယ္ေမာင္း တင္သြင္းခြင့္ကို ထည့္သြင္းစဥ္း စားရမွာပါ’’ ဟု ဦးမင္းမင္းက ဆုိ သည္။
ျပည္တြင္း၌ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္ န၀ါရီ ၁ ရက္မွစ၍ ၂၀၁၃ ႏွင့္ ၂၀၁၄ ေမာ္ဒယ္မ်ား တင္သြင္းပါ က ဘယ္ေမာင္းသာ တင္သြင္းရ မည္ဟု သတ္မွတ္ထားခဲ့ၿပီး ယခု အခါ က်န္ေမာ္ဒယ္မ်ားကိုပါ တင္ သြင္းပါကလည္း ဘယ္ေမာင္း တင္သြင္းရန္ အစိုးရက စီစဥ္ေန ျခင္းျဖစ္သည္။
တင္သြင္းသမွ် ေမာ္ဒယ္ အားလံုး ဘယ္ေမာင္းတင္သြင္း ခြင့္ေပးရန္ သတ္မွတ္ခ်က္ကို ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကား မႈ ဦးစီးဌာနက ေထာက္ခံထား ေၾကာင္းလည္း သတင္းရရွိသည္။
‘‘ဘယ္ေမာင္းက လမ္းစနစ္ နဲ႔ အရမ္းကိုက္ညီတယ္။ ယာဥ္ အႏၲရာယ္အတြက္လည္း အမ်ား ႀကီးလံုၿခံဳတယ္’’ ဟု ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖဲြ႕မွ ရဲ အုပ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ကားေစ်းကြက္တြင္လည္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ CIF တန္ဖိုးႏႈန္းထား သစ္ႏွင့္အတူ တင္သြင္းလာသမွ် ကားအားလံုးကို ဘယ္ေမာင္းမ်ား ကိုသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳဖြယ္ ရွိ သည္ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚ ေနသည္။
ဘယ္ေမာင္းကားမ်ားသာ ေနာက္ပိုင္းတင္သြင္းခြင့္ရမည္ဆုိ ပါက ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္အ ေပၚ ႐ိုက္ခတ္မႈရွိႏုိင္ၿပီး ေလလံဆဲြရာတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ား ရွိလာ ႏိုင္ေၾကာင္း ကားအေရာင္းျပခန္း ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။
ဘယ္ေမာင္းကား အမ်ားစု သည္ ဥေရာပႏိုင္ငံထုတ္ ကား မ်ားသာ အမ်ားစုျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္ တစ္ပတ္ရစ ္ေလလံေစ်းကြက္ တြင္လည္း ေနာက္ပိုင္းထုတ္လုပ္ သည့္ ကားမ်ား၌ ဘယ္ေမာင္း ကားမ်ားလာေၾကာင္း ကားတင္ သြင္းသူအခ်ိဳ႕က ဆုိသည္။
7daydaily
No comments:
Post a Comment